Eksperthjælp: Færre graviditetssymptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. januar 2016

Rikke Nielsen

Hej

Jeg er gået hen og blevet lidt panisk, jeg håber i kan hjælpe.

I dag rammer det 10+0 og i en uge har jeg hverken haft ømme bryster, kvalme eller top mave som jeg har haft længe. Jeg er derfor bange for at jeg har mistet det..

Jeg har allerede været til 3 scanninger, den første da jeg var 4 uger henne, da jeg har haft underlivssmerter. Lægerne troede at jeg var gravid udenfor livmoderen, men blev sidst scannet d. 22/12 hvor at de mente alt var fint. Det skal lige siges jeg ikke har blødt på noget tidspunkt, og ikke har haft underlivssmerter i 3 uger. Jeg tog en graviditetstest for et par dage siden og den var negativ..

Hilsen den paniske

Rikkes svar

Hej

Ofte sker det at ens symptomer, som kvalme, ømme bryster, træthed og opkast aftager end mod enden af 1. trimester. Så det er egentlig helt normalt at du ikke længere føler de samme graviditetssymptomer som i starten af graviditeten. 

Men da du er nervøs over ikke at mærke disse symptomer og ikke kan få en positiv test, så skal du tale med din egen læge. Han/hun kan evt tilbyde dig en blodprøve, hvor de kan måle dit HCG niveau og se om det fortsat stiger fint som det skal.

Ellers skal du vælge en ekstra scanning, hvor du også kan få sikkerhed for, om du fortsat er fin gravid, og om barnet vokser som det skal.

Ønsker dig alt det bedste.

Hilsen Rikke

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.