Spørgsmål ang kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. september 2009

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Jeg startede d 3 august på min udddannelse, og samme dag fandt jeg ud af at jeg var gravid. Her under min gravidittet har jeg allerede haft meget fravær. Mit hjerte går helt amok, og min hvile puls ligger hele tiden på ca 106 -110 stk, hvilket jo slet ikke er normalt. Min læge har derfor sygemeldt mig 14 dage til 3 uger. Men så siger de på skolen at skal jeg gå sygemeldt så længe vil jeg blive smidt ud af skolen. Det er så fair nok....

Men da jeg inden uddannelses start havde været på fagforening længe kan jeg nu ikke komme på fagforening igen, og skal derfor på sygedagpenge hvis mine læge mener jeg skal være sygemeldt retsen af min graviditet eller på kontanthjælp.

Nu er mit spørgsmål så. Er der nogen der ved hvor meget man får udbetalt på sygedagpenge når man bor sammen med en og har et barn i husstanden, og det samme med kontanthjælp, hva er udbetalingen der???

Det hele stresser mig virkelig, og det skal jeg passe meget på, for stiger mit blodtryk kan det få konsekvenser da min puls jo er så torn høj.... Håber virkelig nogen kan hjælpe med nogen tal!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Pige2009

Hvor er det træls for dig, at du skal trækkes med alle de gener i en tid du ellers skulle nyde.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvor meget du får udbetalt, men hvis du ringer ned på kommunen, må de kunne oplyse dig om dette.

Rigtig god bedring til dig. Håber du snart er på dupperne igen

Hilsen Linda 37+3

Anmeld

22. september 2009

LouiseNielsen

Linda2009 skriver:

Hvor er det træls for dig, at du skal trækkes med alle de gener i en tid du ellers skulle nyde.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvor meget du får udbetalt, men hvis du ringer ned på kommunen, må de kunne oplyse dig om dette.

Rigtig god bedring til dig. Håber du snart er på dupperne igen

Hilsen Linda 37+3

Tak for det.... Og ja det er smadder hårdt. Syntes der køre en masse ting rundt i mit hovede som sammetid gør det svært at nyde jeg er gravid..... Der er så mange bekymringer!

Har haft ringet til kommunen, men de er først at træffe dem jeg skal snakke med i morgen kl ni, og der er længe til når man bare gerne vil vide noget...

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Tror ikke du kan få kh hvis du er berettiget til andet...kh til forsørger er 12.000kr om måneden inden skat og så længe du ikke er gift så trækker de intet fra.
Rigtig god bedring----synd for dig..
Knus..

Anmeld

22. september 2009

AnnetteK

Og du må absolut intet eje overhoved der kan realiseres. Ellers blir din KH med tilbagebetalingspligt. Pøj med det, syntes det er ærgeligt at skolen vælger at smide dig ud

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

AnnetteK skriver:

Og du må absolut intet eje overhoved der kan realiseres. Ellers blir din KH med tilbagebetalingspligt. Pøj med det, syntes det er ærgeligt at skolen vælger at smide dig ud

Åh, ja...det skal man huske...alle millionerne skal gemmes i madrassen...
Man må nu gerne eje hus og bil, mener jeg....
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.