Altid kolde fødder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
8 svar
1 synes godt om
7. januar 2016

Vivienne

Hjælp!!!

Min søn har ALTID kolde fødder når han er i vs. Han får strømpebukser på, tykke sokker og så hjemmesko. Når jeg skal skifte ham om eftermiddagen, så er hans fødder iskolde. 

Har talt med dem i vs og de siger at de ikke har bemærket det da han ellers en et varmt barn. 

Det passer også, men fødderne er altså bare iskolde  

hvad kan jeg gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Vivienne skriver:

Hjælp!!!

Min søn har ALTID kolde fødder når han er i vs. Han får strømpebukser på, tykke sokker og så hjemmesko. Når jeg skal skifte ham om eftermiddagen, så er hans fødder iskolde. 

Har talt med dem i vs og de siger at de ikke har bemærket det da han ellers en et varmt barn. 

hvad kan jeg gøre?

Har han noget uld på? Hvis ikke så ville jeg begyndte at give ham det på.

Min datter er også et varmt barn, men hendes hænder og fødder bliver iskolde hvis hun ikke har en kortærmet uld body på under det normale tøj. 

Du kunne også prøve med uldstrømpebukser, inderst i stedet for bomuld. Det er dog vigtigt at ulden er inderst da den ellers ikke kan virke optimalt. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

De3Guldklumper

hvilken slags hjemmesko bruger han?

Min den ældste havde også altid iskolde fødder - så begyndte jeg at købe uld hjemmesko fra living Kitzbühel og super fit så var problemet ovre  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hjælp!!!

hvad kan jeg gøre?

Hvor gammel er han? Børn kan være længe om at regulere temperaturen i kroppen. Min søn var omkring 2 før hans kolde fødder og hænder betød at han rent faktisk havde det for koldt. Før det kunne Han være helt svedt i nakke og på ryg og med iskolde hænder og fødder. Min mand har som voksen altid iskolde fødder selvom han ikke fryser, så ikke altid man vokser fra det

Anmeld Citér

7. januar 2016

Vivienne

MummiT skriver:

Har han noget uld på? Hvis ikke så ville jeg begyndte at give ham det på.

Min datter er også et varmt barn, men hendes hænder og fødder bliver iskolde hvis hun ikke har en kortærmet uld body på under det normale tøj. 

Du kunne også prøve med uldstrømpebukser, inderst i stedet for bomuld. Det er dog vigtigt at ulden er inderst da den ellers ikke kan virke optimalt. 

Hmm. Han har et par uldtrøjer, men ingen uldbody. 

Tak for tippet

Anmeld Citér

7. januar 2016

Vivienne

De3Guldklumper skriver:

hvilken slags hjemmesko bruger han?

Min den ældste havde også altid iskolde fødder - så begyndte jeg at købe uld hjemmesko fra living Kitzbühel og super fit så var problemet ovre  

Helt alm hjemmesko fra baby Sam. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Vivienne

Roselil skriver:

Hvor gammel er han? Børn kan være længe om at regulere temperaturen i kroppen. Min søn var omkring 2 før hans kolde fødder og hænder betød at han rent faktisk havde det for koldt. Før det kunne Han være helt svedt i nakke og på ryg og med iskolde hænder og fødder. Min mand har som voksen altid iskolde fødder selvom han ikke fryser, så ikke altid man vokser fra det

Han er 15 mdr. 

Har også tænkt på det, men jeg kan ikke leve med at jeg ikke prøver på at gøre noget ved det. 

Skal til at købe uld kan jeg regne ud

Anmeld Citér

7. januar 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Er hjemmeskoene store nok når du giver ham to lag strømper på? 

Det er vigtigt at der er lidt luft i mellem lagene som han kan varme op. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Muffinmus

Brug uld sutsko... Og pas på med to par sokker, jo mindre ventilation osv, jo mindre varme. Faktisk kan to par sokker have den modsatte effekt. Når han har kolde fødder, er fingrene så varme?? For ellers skal du nok bare tænke på bedre sutsko døden umiddelbart.  Uld på kroppen er fint hvis man er konsekvent med det, for du giver dit barn en ekstra "foring" på den ene dag, men måske ikke den anden.. Det er ulempen ved uld og så allergi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.