Jupiter skriver:
Ja vi arbejder så småt på at smide bleen herhjemme. Vores datter er 2 år og 8 mdr. og hun er begyndt at vise interesse for toilet og potte i dp, fordi de andre børn bruger det.
Så dp foreslog at vi prøver uden ble og ser hvad der sker.
Det har vi så gjort. Og i dp går hun en hel dag uden ble og uden uheld. Hun kommer på potten måske en gang i timen og tisser når hun sætter sig, og hun er lige begyndt at sige til før hun skal lave stort også.
Men så snart hun kommer hjem, så har hun flere uheld i træk. Selvom vi spørger om hun skal tisse og sætter hende ud ligesom i dp, så sker der bare uheld.
Vi skælder overhovedet ikke ud, men minder hende om at sige til, og vi taler om at det ikke er rart med våde bukser osv.
Har i nogle andre gode råd? Eller forklaringer på hvorfor det måske er anderledes hjemme?
Vi har ikke travlt og vil gerne gøre det til en god oplevelse for hende, så det ville være skønt med råd til at tackle det så godt som muligt.
Her er så lige en update til de interesserede:
Nu er vi helt sikre på at hun har styr på renligheden. Hun laver aldrig uheld i dp og hun sover hele natten uden ble og uheld. 

Men.....
Herhjemme er det gået over til at hun bare ikke vil/gider på toilettet. Det er som om hun tisser og laver i bukserne "med vilje" (jeg kan ikke rigtig sætte bedre ord på det).
Vi har prøvet ikke at nævne det overhovedet, det gør ingen forskel. Så har vi prøvet at spørge om hun vil derud engang i mellem - ingen forskel. Så har jeg indført faste tider, fx når vi står op, når vi skal ud af døren, når vi kommer hjem osv. Men ingen nytte gør det.
Jeg kan fx fange hende i at stå og være ved at presse, og så spørge om hun laver, hvortil hun svarer nej. Så kan jeg ignorere og så siger hun to minutter efter at hun har lavet i bukserne. Eller jeg kan sige hun skal gå på toilettet, og så siger hun "lige om lidt, mor" - men går ikke derud og laver i stedet i bukserne.
Hun er kun knap 3 år, så trods og selvstændighed fylder herhjemme. Jeg tænker at det her renlighed måske også er en måde hvorpå hun "vil bestemme"... Men hold nu op hvor er det frustrerende når man VED at hun jo godt kan.....