Eksperthjælp: Gravid eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. januar 2016

Rikke Nielsen

Hej Rikke.
Jeg abortede d. 7. Dec der var jeg 5+2. Blødte i en lille uge. D. 11 dec. Fik jeg målt mit hcg igen og den var nede på 3. Så de stoppede med at måle .
D. 4 jan. Tog jeg så en test (clearblue digital) 8g jeg var gravid. Ringede til lægen for at høre om det kunne være rester eller om jeg var gravid.
Hun vurderede at det var en ny graviditet, og jeg skulle komme samme dag til blodprøve.
Fik svar idag d. 5 jan og tallet var på 96. Lægen sagde at det kun var ganske let forhøjet. Så enden var det en abort der var undervejs eller også var jeg ikke så langt henne.
Skal have målt en ny prøve i slutningen af denne uge. Jeg er så bange for at miste igen.

Hvordan lyder tallet i dine øre? Og hvad syntes du jeg skal Gøre fremadrettet?

Rikkes svar

Kære Krølle

Når man står med en positiv test allerede i graviditetsuge 3-4, så er det helt naturligt, at man så hurtigt som muligt ønsker at vide, om graviditeten udvikler sig som den skal. Det er dejligt at høre, at din læge med det samme tilbyder dig en blodprøve, så hun kan følge dit HCG niveau. Men det er først her ved din 2. blodprøve at man kan se om dit HCG stiger, og du derved ved om du er gravid. Jeg håber dit HCG stiger. Hvis næste måling er steget, så kan du overveje en tidlig scanning i 8. uge. Her vil du kunne se om der er et eller flere fostre i livmoderen, du vil kunne se hjerteblink og du vil kunne få fastsat en termin. Det giver altid en god ro at se den lille, selvom den kun er ganske lille i 8. uge.

Ønsker dig alt det bedste.

Med venlig hilsen

Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+