Nogen der ved det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. september 2009

BabyTosset

Altså, hvor meget vægt man max må løfte som gravid? Og ændrer det sig i løbet af graviditeten? F.eks. må man løfte mindre længere henne i graviditeten end tidligere i forløbet. Jeg spørger, fordi jeg arbejder i butik, og det kræver nogle gange, at jeg løfter nogle tunge kasser op af trappen til 1. sal. Ikke at mit arbejde ikke tager hensyn, men ville bare være meget rart at vide

Knus Pia 15+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Louise mortil4

du må ikke løfte mere end 6 kg når du er gravid. Jeg tror ikke det ændrer sig gennem graviliteten, men du kan jo mærke på dig selv når du kommer tæt på om det stadig er ok med din krop at løfte 6 kg.

Knus Louise

Anmeld

22. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

BabyTosset skriver:

Altså, hvor meget vægt man max må løfte som gravid? Og ændrer det sig i løbet af graviditeten? F.eks. må man løfte mindre længere henne i graviditeten end tidligere i forløbet. Jeg spørger, fordi jeg arbejder i butik, og det kræver nogle gange, at jeg løfter nogle tunge kasser op af trappen til 1. sal. Ikke at mit arbejde ikke tager hensyn, men ville bare være meget rart at vide

Knus Pia 15+2

min læge siger op til 10kg hvis man ikke er  udsat for at føde for tidlig..  mærk på din krop hva den kan klare..
knus karina 20+0

Anmeld

22. september 2009

Pige2009

Jeg tror det er lidt forskelligt, hvad der anbefales. Min læge sagde op til 10 kg. de første 3 mdr. derefter 5-6 kg. og højst 20 kg. dagligt.

Knus Linda 37+3, som nok løfter lidt mere end hvad godt er

Anmeld

22. september 2009

LauraLW

mortil4 skriver:

du må ikke løfte mere end 6 kg når du er gravid. Jeg tror ikke det ændrer sig gennem graviliteten, men du kan jo mærke på dig selv når du kommer tæt på om det stadig er ok med din krop at løfte 6 kg.

Knus Louise

Gulp... nu får jeg det helt skidt, eftersom jeg blev nødt til at bære min brors 30kg tunge hund ned ad en trappe den nægtede at gå ned ad... men mon ikke jeg ville mærke det hvis der var sket noget?

Anmeld

22. september 2009

Pige2009

LauraLW skriver:

Gulp... nu får jeg det helt skidt, eftersom jeg blev nødt til at bære min brors 30kg tunge hund ned ad en trappe den nægtede at gå ned ad... men mon ikke jeg ville mærke det hvis der var sket noget?

Fy, fy... Ikke bære så meget. Jo, du ville helt klart have mærket det i form af smerter i underlivet, hvis der var sket noget. Så ingen grund til bekymring, men nu du er ovre 1. trimester skal du huske at have bærevægten in mente.

Anmeld

22. september 2009

Iliasmor

jeg fik slet ik lov til at bære tungt overhoved.. så tror det forskelligt med hav ens krop kan klare.. prøv at holde dig fra at bære tungt generalt d nok d bedste..

Anmeld

22. september 2009

LauraLW

Linda2009 skriver:

Fy, fy... Ikke bære så meget. Jo, du ville helt klart have mærket det i form af smerter i underlivet, hvis der var sket noget. Så ingen grund til bekymring, men nu du er ovre 1. trimester skal du huske at have bærevægten in mente.

Bestemt! var sku også lidt shaky bagefter, og skældte og smældte på stakkels kæreste - for han skulle da ha fundet mig og hjulpet mig :-) vi var på en færge og skulle ned til bilen, og han havde bare stået dernede og tænkt "hvor bliver Laura mon af?" Hehe. Men gør det ALDRIG igen

Anmeld

22. september 2009

charlottekri

jeg fik faktisk at vide at min læge at jeg ikke måtte løfte mere end max 15 kg, men jeg arbejder også med grise, hvor jeg skal bakse med store søer hver dag, så det kan være derfor tallet er sat så højt. Der var på et tisdpunkt at jeg skulle hjælpe kæresten med at flytte en sofa, hvilket jo nok var lidt for meget  opg jeg er overbevist om at det var der min datter vendte sig for jeg fik en ordentlig plukvé!
så det er ikke helt uden grund at de siger at man skal passe på med at løfte for meget

Anmeld

22. september 2009

Louise mortil4

LauraLW skriver:

hvis der var noget galt, så skulle du nok mærke det, men hvis du løfter så mange kg tit, så har du større risiko for problemer bed bækkenet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.