Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej...

Jeg har efterhånden rundet de 31år og er hastigt på vej videre til 32, som kommer tættere og tættere på.

Jeg har født to børn og vi har ikke planer om flere, familien er fuldendt.

Jeg har altid været på p-piller, og her sidst da jeg ringede for at forlænge synes sekretæren at jeg skulle komme ind og snakke piller og få målt blodtryk indenfor de næste par måneder.

Jeg er helt med på at det nok er en god ide snart at stoppe med p-pillerne. Men er spiral så det eneste alternativ??

Hvordan gør man når man når den her alder som er godt oppe i 30'erne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

charthys

Anonym skriver:

Hej...

Jeg har efterhånden rundet de 31år og er hastigt på vej videre til 32, som kommer tættere og tættere på.

Jeg har altid været på p-piller, og her sidst da jeg ringede for at forlænge synes sekretæren at jeg skulle komme ind og snakke piller og få målt blodtryk indenfor de næste par måneder.

Jeg er helt med på at det nok er en god ide snart at stoppe med p-pillerne. Men er spiral så det eneste alternativ??

En af jer kunne jo vælge at få lukket for rørene, - det er det sundeste ikke at udsætte kroppen for kemikalier på sigt :-)

Anmeld Citér

3. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej...

P-stav kunne også være et alternativ. Der er meget lav risiko for blodpropper med p-staven og derfor ikke nogen aldersgrænser ligesom med p-pillerne. 

Jeg har selv p-stav og er rigtig glad for det!
De første 3 måneder blødte jeg godt nok 1 uge af gangen med kun 1 uges mellemrum. Men nu ser det ud til at der er ved at komme mere ro på (det er i hvert fald snart 3 uger siden sidst jeg blødte). Man skal bare være opmærksom på at det kan tage op til 6 mdr før kroppen lige vender sig til det, og det derfor kan stikke lidt af i starten, ligesom det har gjort ved mig. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

MsGadgaard

Ork, der er masser af alternativer  Det gælder om for dig, at finde den type prævention, der fungerer bedst for dig  Snak med din læge om det, men husk at lægen også godt kan have en mening, men det er altså dig, som det skal fungere for.

Jeg kan nævne: P-piller (som du jo kender), Mini-piller, hormonspiral, kobberspiral, p-stav (lægges under huden), p-ring, kondom, femidom, pessar, p-sprøjte, p-plaster osv.

Jeg er selv ret fan af p-staven  men den er der også hormon i, så hvis man ikke er til sådan noget, så er det ikke den man skal vælge.

Her er et link, hvor du kan læse om nogle af de forskellige præventionstyper: 

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/praevention.shtml

Afbrudt samleje, temperaturmetoden og kalendermetoden står på listen, men vil jeg altså IKKE anbefale  (de kan vel godt i teorien virke, men praksis er en anden ting! )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.