Genetablering af amning. Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
3 svar
2 synes godt om
3. januar 2016

Mor93

Er det muligt at stabte forfra, med at amme? Jeg har holdt ca 5-6-ugers pause?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

Diosa85

Mor93 skriver:

Er det muligt at stabte forfra, med at amme? Jeg har holdt ca 5-6-ugers pause?

Uden at gøre mig klog på det så vil jeg da give min min umiddelbare kendskab til det. 

Hvis du ikke har ammet i 5-6 uger så har du ikke mælk nok til at mætte dit barn. Men hvis du stadig har mælk og den stadig løber til så tænker jeg ammethe/hvidtøl, masser af hud mod hud kontakt og lade barnet sutte så meget som muligt. Så kan produktionen øges igen og du burde kunne amme. Men om det kan fungerer efter så lang tid det tør jeg ikk vide mig sikker på. 

Hvis du er på Facebook vil jeg anbefale dig at melde dig ind i gruppen ammenet. Der sidder en masse søde kompetente kvinder der med garanti kan give dig et klart svar 

Anmeld Citér

3. januar 2016

snuskesmor

Det er vidstnok muligt at genetablere amningen på et hvilket som helst tidspunkt efter man har stoppet. Men jeg tror du skal regne med en indsats. Jeg har prøvet at blot reindføre aftenamning, og det var ikke nok til at få mælken tilbage.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Berta

Hej

Ja - det kan man. Men det kræver hårdt arbejde - fra dig. Og det er uden garantier for at du kan fuldamme igen. Jeg synes du skal få hjælp til det fra en amme rådgiver.  Evt. Fra ammenet.dk eller deres Facebook side. Forældre og fødsel har også amme rådgivere man kan ringe til gratis. Tjek deres hjemmeside. 

Men ellers handler det om at barnet skal have lov at være ved brystet og hud mod hud alt det I overhovedet kan. Og i mellemtiden skal du pumpe med hænde eller pumpe for at stimulere brysterne til at lave mere mælk igen. Masser af ro og hvile mad og drikke til mor også. Og opbakning fra far/andre er også ret vigtigt.

Måske hvis du kan leje/skaffe kan du bruge et suppleringssystem. Det er et system hvor barnet får mælken (mm udmalket eller mme) ind via en lille slange samtidigt med at barnet sutter på brystet - så kan du hurtigere udfase flasken - og barnet får større lyst til at sutte på brystet når det også får mælk der. 

Held og lykke med projektet. 

/Berta

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.