Trunte1994 skriver:
Hej allesammen
Jeg er måske gravid! Ved dog først mere efter en test!
Jeg er sugeplejerstuderende, og har fast kæreste, og styr på Bolig osv. Økonomien halter self. Men gør den ikke det hos alle med SU! 
Det jeg egentlig søger råd om er, om hvor smart det er med et barn nu?
Jeg ville have termin til starten af september hvis det var, og i septemper skal jeg til starte på min Bachelor!
jeg ville være gravid under min praktik 11 og 12.
I 12 skal jeg være i akutcenter, kan jeg det når jeg er gravid?? (Er det smart)
Jeg er ville psykisk ikke kunne klare en abort, men samtidig vil jeg meget helst undgå stop i mit studie! Hvordan ser i på det hele?
Har ikke snakket med kæresten endnu, for jeg skal være 100% sikker på, at jeg er gravid før jeg taler med ham. Han føler sig ikke klar, ellers rettere sagt, så vil han have at jeg er færdig med studie først! Og hvis jeg begyndte at snakke med ham nu, ville han bare få er panik anfald, uden at vide om jeg virkelig er gravid!
men det jeg spørger jer om, er hvordan ville i gøre i forhold til studie osv. Hvis i var i min situation??
Der er virkelig kun 1 person der ved, hvad det rigtige i din situation er. Og det er dig! Og det er 100% din beslutning.
Og så kan vi andre sige nok så meget hvad vi ville have gjort, men vi er ikke dig 
Hvis du nu er gravid, så må du gøre dig selv nogle ting klart. Hvad er konsekvenserne for mig at vælge abort? Kan og vil jeg gennemføre en abort? Hvad er konsekvenserne hvis jeg beholder barnet. Kan og vil jeg det?
Og så må du jo tage snakken med din kæreste.
Abort er hårdt. Men for nogle er det den rigtige beslutning, mens for andre er det ikke.
Og personligt kan jeg godt se hvordan det måske er mest ideelt at vente med børn til efter studiet. Men nogle gange har livet det med ikke at være ideelt. Du kan evt. snakke med en studievejleder el. lign. fra uddannelsen og høre om praktik osv. kan lade sig gøre som gravid.
Held og lykke med det hele