6 måneder og kost.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
3 svar
1 synes godt om
1. januar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

lige nu får min datter 3 faste måltider morgen middag og aften. Derimelleem får hun flaske. Dvs 3-4 flasker og dagen.

tænker lidt om det er for tidligt at begynde og erstatte 1-2 måltider mere med fast føde.

hvad får jeres babyer på 6 måneder og op

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

JH12

Nu har jeg godt nok et amme barn, og han er lige blevet 6 måneder. 

Vi har været et smut forbi en sundhedsplejerske, fordi min dreng slet ikke ville spise fastføde. 

Men vi fik afvide at vi skulle springe morgenmad over, og ellers skulle vi server mad for ham ved alle de andre måltider. 

Herhjemme er det minimale måltider, men hvis dit barn er klar på mere, synes jeg godt du kan erstatte et. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Sedigfor

Min datter på otte mdr får ren fast føde men os kun fordi hun nægter flaske om dagen (: 

mad hun var seks mdr, fik hun grød morgen og aften og så rugbrød midt på dagen, synes du skal starte stille op, da deres maver ellers kan gå helt i hård knude (:

Anmeld Citér

1. januar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

3 faste måltider i døgnet er mig bekendt passende. Jeg begyndte først reelt at erstatte mælk med måltider ved 8 mdr, ellers fik hun altid tilbudt babs sammen med måltidet. Hun skar al amning fra om dagen ved 10 mdr. Ammer stadig aften og nat og hun er nu 14 mdr. Der er stor forskel på børns behov, men jeg ville ikke skynde mig at udfase flaske/amning, førend behovet opstår ved f.eks institutionsstart.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.