Maa ogsaa af med min galde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. januar 2008

3rollinger

Foelgende indlaeg er ikke for sarte sjaele da der kan forekomme et sprog der indeholder diverse former for forbandelser og bandeord.

Jeg er jo udlaending. Ja, ikke i Danmark, men her i Spanien og som udlaending skal man have en opholdstilladelse. Naar man har en fast kontrakt gaelder det i 5 aar, og mit er altsaa udloebet for et halvt aar siden, saa jeg skal have fornyet den. Saa langt saa godt.

Men de har fandme det mest middelalderagtige system hernede. Administativt er de sgu ikke kommet saerlig langt siden Franco doede.

Idag stille jeg mig i koe paa fortovet foran politistationen klokken 7.30 blandt alle de andre udlaendinge, som alle er meget eksotiske, de kommer fra Sydamerika, Afrika, Oesteuropa osv. Spanierne staar paa et andet fortov paa den anden side af laagen indtil politistationen. Der er folk der har staaet i min koe siden klokken 12 om aftenen og andre er kommet klokken 3 om morgenen. Jeg stiller mig paent op som den sidste og pludselig faar jeg at vide at jeg skal skrive mig paa en liste. Det goer jeg saa, men dem bag mig har allerede skrevet sig paa den aandsvage liste og er nu pludelig foran mig i koen. For en i helvede da ogsaa. Hvad med at give nogle klare regler. Jeg var afsted i august hvor jeg stod 4 timer i en bagende sol paa selvsamme fortov og der var sgu ikke nogen aandsvag liste man skulle skrive sig paa.

Idag gik jeg hjem igen fordi jeg skal hente min soen i vuggestue klokken 12 og jeg var ikke kommet til inden dag, men var jeg blevet der var meningen at jeg skulle staa i den koe i altsaa 4-5 timer bare for at bestille tid til at komme en anden dag >(. Den faar man saa til 3 mdr senere. Og rygtet gik i koen at selv med tid skulle man staa i selvsamme fuldkommen latterlige koe og vente paa at komme ind. Jamen, for en i satan, hvorfor fanden giver de sig saa et nummer til en speciel dag.

Politimanden som sidder mageligt i sit lille "bur" er altid bare skide sur og gider ikke forklare nogen noget og mindst af alt da os udlaendinge. Jeg er altsaa medlem af EU, det burde fandme ikke engang vaere noedvendigt at jeg har saadan en fuldkommen latterlig opholdstilladelse. Eller ihvertfald burde det bare vaere noget helt automatisk de sender mig hvert 5. aar.

Ja, undskyld min sprog :S men jeg er bare saa ederspaendt rasende og irriteret.

Knus
st

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej st
>( >( >( jeg forstår dig fuldt ud, det lyder fuldstændig grotesk og jeg ville selv bliver RASENDE over dén behandling.
Godt du ikke slog nogen af de andre i køen ned :P selvom du garanteret havde lyst til det (?)
Knus og god tålmodighed fra Tina

Anmeld

10. januar 2008

Stumpen

Hej..
I mine ører lyder det vildt diskriminerende at i står i en kø og spniolerne i en anden.. Sikke en behandling..
Gad vide om Dk har så dårligt et system når alt kommer til alt eller om Spanien bare er 34 år bagefter...

Kom du bare ud med din galde.. Vi skal nok klare det..
Qnus Anja..

Anmeld

10. januar 2008

3rollinger

Naa ja, nu du naevner det, saa kommer spanierne ogsaa MEGET hurtigere til end os andre. Sidst var deres koe maaske 4 gange saa lang som vores, og den var vaek flere timer foer vores. >(>(>( Folk kom slentrende klokken 13.30 og var sure over ikke at blive betjent (kontoret lukket klokken 14) mens nogle udlaendinge jo tilbringer natten paa fortovet.

Anmeld

10. januar 2008

82Miraklet

Puha st....
Vi er her jo for at man kan læsse af, stort som småt !!!
Men kan jo desværre ikke gøre andet end at lytte, havde nu ellers mest lyst til at tage til Spanien og give dem sådan en R...... !:D Det måtte da være på sin plads !!
Håber du på et tidspunkt kommer igennem systemet uden alt for meget ventetid !!..

Tålmodighed sendes herfra

Maria

Anmeld

10. januar 2008

st

Det lyder fuldstændig vanvittigt st. Sikke en forskelsbehandling de giver.
Det er ikke rimeligt. Jeg sender dem hermed en mundlussing der vil noget.

Kram st.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.