Foelgende indlaeg er ikke for sarte sjaele da der kan forekomme et sprog der indeholder diverse former for forbandelser og bandeord.
Jeg er jo udlaending. Ja, ikke i Danmark, men her i Spanien og som udlaending skal man have en opholdstilladelse. Naar man har en fast kontrakt gaelder det i 5 aar, og mit er altsaa udloebet for et halvt aar siden, saa jeg skal have fornyet den. Saa langt saa godt.
Men de har fandme det mest middelalderagtige system hernede. Administativt er de sgu ikke kommet saerlig langt siden Franco doede.
Idag stille jeg mig i koe paa fortovet foran politistationen klokken 7.30 blandt alle de andre udlaendinge, som alle er meget eksotiske, de kommer fra Sydamerika, Afrika, Oesteuropa osv. Spanierne staar paa et andet fortov paa den anden side af laagen indtil politistationen. Der er folk der har staaet i min koe siden klokken 12 om aftenen og andre er kommet klokken 3 om morgenen. Jeg stiller mig paent op som den sidste og pludselig faar jeg at vide at jeg skal skrive mig paa en liste. Det goer jeg saa, men dem bag mig har allerede skrevet sig paa den aandsvage liste og er nu pludelig foran mig i koen. For en i helvede da ogsaa. Hvad med at give nogle klare regler. Jeg var afsted i august hvor jeg stod 4 timer i en bagende sol paa selvsamme fortov og der var sgu ikke nogen aandsvag liste man skulle skrive sig paa.
Idag gik jeg hjem igen fordi jeg skal hente min soen i vuggestue klokken 12 og jeg var ikke kommet til inden dag, men var jeg blevet der var meningen at jeg skulle staa i den koe i altsaa 4-5 timer bare for at bestille tid til at komme en anden dag >(. Den faar man saa til 3 mdr senere. Og rygtet gik i koen at selv med tid skulle man staa i selvsamme fuldkommen latterlige koe og vente paa at komme ind. Jamen, for en i satan, hvorfor fanden giver de sig saa et nummer til en speciel dag.
Politimanden som sidder mageligt i sit lille "bur" er altid bare skide sur og gider ikke forklare nogen noget og mindst af alt da os udlaendinge. Jeg er altsaa medlem af EU, det burde fandme ikke engang vaere noedvendigt at jeg har saadan en fuldkommen latterlig opholdstilladelse. Eller ihvertfald burde det bare vaere noget helt automatisk de sender mig hvert 5. aar.
Ja, undskyld min sprog :S men jeg er bare saa ederspaendt rasende og irriteret.
Knus
st
Anmeld