Nye eller brugte madresser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
13 svar
12 synes godt om
28. december 2015

Tøs85

Hej. Vi har købt en ny slyngevugge til lillesøster, men vi skal genbruge liften og barnevognen som storebror på 3 brugte da han var baby.. Mit spørgsmål lyder på om det er nødvendigt at købe nye madresser til lift og barnevogn eller om man kan lufte de gamle godt ud og bruge dem igen..?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

Benjamins'mor

Tøs85 skriver:

Hej. Vi har købt en ny slyngevugge til lillesøster, men vi skal genbruge liften og barnevognen som storebror på 3 brugte da han var baby.. Mit spørgsmål lyder på om det er nødvendigt at købe nye madresser til lift og barnevogn eller om man kan lufte de gamle godt ud og bruge dem igen..?? 

Ved ikke om man kan gør noget ved de gamle, men vi købte nye.

Anmeld Citér

28. december 2015

Abracadabra

Tøs85 skriver:

Jeg ville helt klart genbruge! Hvad skulle problemet være? (Andet end at babysam går glip af en indtægt...) 

Anmeld Citér

28. december 2015

Tøs85

Benjamins'mor skriver:

Ved ikke om man kan gør noget ved de gamle, men vi købte nye.

Ja er også i tvivl om hvad vi skal.. Det er ikke fordi de gamle fejler noget, men min søn svedte meget når han sov, men bruger jo lagen 

Anmeld Citér

28. december 2015

Tøs85

Abracadabra skriver:

Jeg ville helt klart genbruge! Hvad skulle problemet være? (Andet end at babysam går glip af en indtægt...) 

Det er nok det med at man ikke kan vaske selve madressen, men det er jo hendes bror så duften kommer hun til at kende uanset.. Tak for svar

Anmeld Citér

28. december 2015

tarkoflen

Grunden til at man siger nye madrasser til nyfødte er at deres kranie er så blødt at det former sig efter hvordan de ligger og alt andet lige så har en madras taget form efter storebrors måde at ligge på  

Anmeld Citér

28. december 2015

Paddehatten

tarkoflen skriver:

Grunden til at man siger nye madrasser til nyfødte er at deres kranie er så blødt at det former sig efter hvordan de ligger og alt andet lige så har en madras taget form efter storebrors måde at ligge på  

Dén har jeg godt nok aldrig hørt før! 

Plejer man ikke at sige, det er pga husstøvmider og risikoen for udvikling af allergi, at man "bør" købe nye madrasser? 

Herhjemme har vi dog bare vasket madrasserne ved 60 grader, ligesom med sengetøj og dyner, som jo også bliver genbrugt 

Anmeld Citér

28. december 2015

Fru Ebied

Tøs85 skriver:

Jeg har brugt de gamle..

Anmeld Citér

28. december 2015

Abracadabra

Arh, mon ikke det er noget, sælgerne hos babysam har fundet på... Babyer ligger jo ikke kun på én måde (ellers får de virkelig skæve kranier), og et babyhoved vejer jo ikke engang et kilo - så impressionen på madrassen er vist kun teoretisk. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Rockertand

tarkoflen skriver:

Den tror jeg ikke på, men ellers kan man da bare vende den, så barnet sover i modsatte ende....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.