Forvirret over termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. december 2015

Anonym trådstarter

Godaften piger Jeg håber I kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har termin d. 6. April. Hvilken uge er man i når man har termin? Er det uge 37? Ved at en fødsel til tiden ligger efter 37+0 og inden 42+0 men er i tvivl om hvilken dag der er terminsdagen? Og vil de lade en gå længere end til 42+0?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du er 40+0 på din terminsdato. 

Baby er fuldbårent, hvis den bliver født mellem 37+0 og 42+0, men man siger alligevel at man er "gået over tid" når man passerer sin terminsdato.

Anmeld Citér

26. december 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Godaften piger Jeg håber I kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har termin d. 6. April. Hvilken uge er man i når man har termin? Er det uge 37? Ved at en fødsel til tiden ligger efter 37+0 og inden 42+0 men er i tvivl om hvilken dag der er terminsdagen? Og vil de lade en gå længere end til 42+0?

Terminsdatoen er 40+0 så vidt jeg husker. Fra 37+0 er man bare indenfor termin - her skulle der sjældent mangle udvikling ved barnet hvis man går i fødsel :-)

Anmeld Citér

26. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Din terminsdato er den dato som står på din vandrejournal. Den bliver endeligt fastsat ved NF scanningen. I dit tilfælde har du termin d. 6.

Anmeld Citér

26. december 2015

Berta

Som andre skriver så er du på din termins dato d 6/4 40+0. 

Man får typisk tilbud om igangsættelse når man er 10 dage over termin (41+3) - eller man kommer i hvert tilfælde til en overbårenheds undersøgelse og får en tid med til igangsættelse indenfor få dage. De vil gerne at alle så vidt muligt har født senest 42+0. Hvis igangsættelse trækker ud kan det måske blive lidt efter 42. Man vælger selv om man vil sættes igang - eller vente på at det går igang af sig selv hvis de mener at baby har det godt og moderkagen virker godt endnu. 

/Berta

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.