opskrifter på sund mad som kan fryses.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
3 svar
1 synes godt om
26. december 2015

helle85

søger opskrifter på mad som kan fryses så det bare skal tages op af fryseren og varmes eller sættes i ovnen.

kan man fryse en kartoffel lasagne, hvis man laver sovsen osv, lægger den sammen i en folie bakke også fryse den?? eller hvad kan man ellers bruge som alternativ i stedet for lasagne plader 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
helle85 skriver:

søger opskrifter på mad som kan fryses så det bare skal tages op af fryseren og varmes eller sættes i ovnen.

kan man fryse en kartoffel lasagne, hvis man laver sovsen osv, lægger den sammen i en folie bakke også fryse den?? eller hvad kan man ellers bruge som alternativ i stedet for lasagne plader 

Jeg bruger meget det at lave mad færdig og så fryse det ned, så det bare lige skal varmes. F.eks suppe, lasagne, hvad som helst egentlig.

Kan varmt anbefale at bruge kålblade i stedet for lasagne plader. Giv dem lige 5-10 minutter i kogende vand og kan du ellers bare samle lasagnen som du ellers ville gøre  
Og putter jeg gerne MASSER af grønsager i kødsovsen. Igen, hvad som helst. Squahs, kål, gulerødder, peberfrugt, anything.

Jeg laver ofte mad i store portioner, så der er rester til fryseren. Så er der nem mad til de dage hvor der er minus på overskudskontoen

Anmeld Citér

26. december 2015

helle85

MummiT skriver:

Jeg bruger meget det at lave mad færdig og så fryse det ned, så det bare lige skal varmes. F.eks suppe, lasagne, hvad som helst egentlig.

Kan varmt anbefale at bruge kålblade i stedet for lasagne plader. Giv dem lige 5-10 minutter i kogende vand og kan du ellers bare samle lasagnen som du ellers ville gøre  
Og putter jeg gerne MASSER af grønsager i kødsovsen. Igen, hvad som helst. Squahs, kål, gulerødder, peberfrugt, anything.

Jeg laver ofte mad i store portioner, så der er rester til fryseren. Så er der nem mad til de dage hvor der er minus på overskudskontoen

Tak 

Jeg vil prøve med kål blade og se hvordan det er.

Anmeld Citér

9. januar 2016

Leneur

helle85 skriver:

Tak 

Jeg vil prøve med kål blade og se hvordan det er.

Og det smager godt. Jeg gør også det at købe en masse grønt, blancherer det. Og så portionsopdele det, lige pt har jeg hvidkål, broccoli og blomkål i fryseren, så er det så nemt lige at tage op om det så er til broccolisalat, stuvet hvidkål eller kogte grøntsager. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.