Skal tøjdyr vaskes inden baby får dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har aldrig vasket bamser og tøjdyr osv... Og mine børn lever da endnu  Hvad så med de tøjdyr og bamsér hvor man kan trykke på dem et bestemt sted og de så spiller musik eller snakker? Dem kan man jo ikke vaske....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2015

Paddehatten

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har aldrig vasket bamser og tøjdyr osv... Og mine børn lever da endnu  Hvad så med de tøjdyr og bamsér hvor man kan trykke på dem et bestemt sted og de så spiller musik eller snakker? Dem kan man jo ikke vaske....

Dem kan man overfladevaske  det er altid en god idé at vaske tekstil inden brug! Om det er sengetøj, legetøj eller ens egne bukser kommer ud på ét. Der er sindssygt meget overskudsfarve og kemi i nyt tekstil, som er godt at få skyllet ud. 

Og den dér med "mine børn har altså ikke taget skade af .... (indsæt selv)", siger jo ikke noget om, hvorvidt det generelt er sund fornuft eller ej. Min mor røg fx under sin graviditet med mig og jeg har det umiddelbart fint i dag, men derfor viser al forskning jo, at det generelt er en rigtig dårlig idé, (også) når man er gravid 

Anmeld Citér

25. december 2015

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Goggelogge skriver:

Det har jeg aldrig gjort - men burde måske nu hvor alle andre var gjort

Jeg har heller aldrig vasket mit :/ slet ikk skænket det en tanke

Anmeld Citér

25. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Paddehatten skriver:

Dem kan man overfladevaske  det er altid en god idé at vaske tekstil inden brug! Om det er sengetøj, legetøj eller ens egne bukser kommer ud på ét. Der er sindssygt meget overskudsfarve og kemi i nyt tekstil, som er godt at få skyllet ud. 

Og den dér med "mine børn har altså ikke taget skade af .... (indsæt selv)", siger jo ikke noget om, hvorvidt det generelt er sund fornuft eller ej. Min mor røg fx under sin graviditet med mig og jeg har det umiddelbart fint i dag, men derfor viser al forskning jo, at det generelt er en rigtig dårlig idé, (også) når man er gravid 

Det er rigtigt men jeg tager også bare meget mere afslappet på tingene.... Dermed ikke sagt at jeg gør ting uforsvarligt �� Og selvom forskning viser noget andet så må der da alligevel være noget om det siden du har det fint den dag idag selvom din mor røg og at mine børn også har det godt selvom jeg ikke har vasket deres bamser  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.