Spørgsmål om laktosefri mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
6 svar
2 synes godt om
22. december 2015

Mamalu

hej allesammen

jeg ska lave risalamande med laktosefri mælk da en familiemedlem er laktoseintolerant. Spørgsmålet er om min dreng på 10 mdr må få lidt?? Jeg prøvede at søge om det på nettet men ku ikke rigtig finde noget. Jeg ka ik forestille mig det gør noget men vil heller spørge for at være på den sikre side 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

serinasmor

Mamalu skriver:

hej allesammen

jeg ska lave risalamande med laktosefri mælk da en familiemedlem er laktoseintolerant. Spørgsmålet er om min dreng på 10 mdr må få lidt?? Jeg prøvede at søge om det på nettet men ku ikke rigtig finde noget. Jeg ka ik forestille mig det gør noget men vil heller spørge for at være på den sikre side 

Hmm ... Hvorfor skulle han ikke må det  

Da vores var 10 mdr fik hun stort set det samme som os  

Anmeld Citér

22. december 2015

Mamalu

serinasmor skriver:

Hmm ... Hvorfor skulle han ikke må det  

Da vores var 10 mdr fik hun stort set det samme som os  

Super  tak for svaret 

Anmeld Citér

23. december 2015

Sujan

Ja må de gerne.. Her har vi en laktose intollerant i vores familie, så alt til fødselsdage o.s.v bliver lavet på laktosefrie produkter

Anmeld Citér

23. december 2015

Mamalu

Sujan skriver:

Ja må de gerne.. Her har vi en laktose intollerant i vores familie, så alt til fødselsdage o.s.v bliver lavet på laktosefrie produkter

Perfekt  tusind tak for svaret og glædelig jul 

Anmeld Citér

23. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Sådan officielt må de først få alm mælk ved 1 år, men tror nu mest det er for at undgå at det tager over ift MME, hvor der jo er en del ting i de har brug for. Selvom min SP snakkede noget om at det havde med fedmeforebyggelse at gøre.

men altså, lidt skader jo ingen steder - min dreng på samme alder har da fået risengrød flere gange den sidste uge (alm mælk, men det er nok et fedt om det er laktosefri)

Anmeld Citér

23. december 2015

serinasmor

Lomm skriver:

Sådan officielt må de først få alm mælk ved 1 år, men tror nu mest det er for at undgå at det tager over ift MME, hvor der jo er en del ting i de har brug for. Selvom min SP snakkede noget om at det havde med fedmeforebyggelse at gøre.

men altså, lidt skader jo ingen steder - min dreng på samme alder har da fået risengrød flere gange den sidste uge (alm mælk, men det er nok et fedt om det er laktosefri)

Den regel er kommet inden for de sidste 4 år  

Her hed det sødmælk i kop fra 9-10 mdr  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.