Meget hård mave - hva kan man gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.317 visninger
12 svar
1 synes godt om
20. december 2015

Diosa85

ja overskriften siger jo sig selv. 

Min dreng er begyndt på mos og grød og har været på det i 3 ugers tid nu. Hans mave har taget godt i mod det men nu i går har han virkelig fået hård mave. Han lader ikk til at have ondt for han hverken græder eller pylre. Han presser bare meget igennem og det er også meget fast og en smule knoldet det der kommer ud. 

Ved man kan give lactolose og andre medikamenter. Men er der noget mad man kan give ham der kan sætte skub i systemet?

han er 4,5 måned 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Lav lidt sviskemos til ham 

Anmeld Citér

20. december 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer
anna111 skriver:

Lav lidt sviskemos til ham 

Det virker��

Anmeld Citér

20. december 2015

Diosa85

Tak. Det må jeg prøve. ��

Anmeld Citér

20. december 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Diosa85 skriver:

Tak. Det må jeg prøve. ��

Sveskemos med pære er rigtig godt, det får min 4 årig stadig indimellem, hun elsker det og er rigtig slem til at få hård mave, især hvis hun spiser banan.

Anmeld Citér

20. december 2015

Diosa85

Han har fået et helt glad sveskemos Idag. Det hjalp lidt her til aften. Der leverede han en "ryg parade" men den er stadig meget fast og ikke så våd som den plejer at være. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mullesmith

Diosa85 skriver:

Han har fået et helt glad sveskemos Idag. Det hjalp lidt her til aften. Der leverede han en "ryg parade" men den er stadig meget fast og ikke så våd som den plejer at være. 

Bare fuld gas på svesker og evt. Syrnet mme hvis han da får flaske?

Anmeld Citér

21. december 2015

Sedigfor

Diosa85 skriver:

Et råd min familie rådgiver gav mig i sidste uge " min datter på otte mdr får hård mave af Ingenting " ikke giv for meget sveskemos, for når du så holder op med det, kan hans system ikke følge med længere, da det er sveskemosen det " styre " det. Giv ham to eller tre ske fulde til hans gråd, to måske tre gange dagligt, ved ikke hvor meget grød han får, jeg gav selv min datter masser af sveskemos det hjalp men blev værre da jeg stoppede med at give hende sveske mos, blot et råd (: 

Anmeld Citér

21. december 2015

Diosa85

Mullesmith skriver:

Bare fuld gas på svesker og evt. Syrnet mme hvis han da får flaske?

Han får baby & me MME. Det har aldrig givet vrøvl med maven. 

Men sveskemosen har hjulpet nu. Hans afføring er normal igen

Anmeld Citér

21. december 2015

Diosa85

Sedigfor skriver:

Et råd min familie rådgiver gav mig i sidste uge " min datter på otte mdr får hård mave af Ingenting " ikke giv for meget sveskemos, for når du så holder op med det, kan hans system ikke følge med længere, da det er sveskemosen det " styre " det. Giv ham to eller tre ske fulde til hans gråd, to måske tre gange dagligt, ved ikke hvor meget grød han får, jeg gav selv min datter masser af sveskemos det hjalp men blev værre da jeg stoppede med at give hende sveske mos, blot et råd (: 

Han har ikke ondt og græder ikke. Har bare kunnet se at han kæmpede og det der kom ud var hårdt. Men det er normalt igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.