14 mdr. vil ammes konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.608 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2015

Vivienne

Hej piger.

Min dreng på 14 mdr. er gået fra aften/natteamning til at ville ammes konstant.

Det har stået på i en uges tid nu og det startede da jeg for en uge siden måtte rejse væk ifm. arbejdet og at han skulle overnatte første gang uden mig (sover med mig ellers). Skæbnen ville at han fik feber den samme dag, og var rigtig dårlig. Far passede ham selvfølgelig, men mor her havde det rigtig skidt ved tanken om at hendes barn var sygt og mor var langt væk og kunne ikke være der for ham

Anyway, han havde feber i 4 dage og hang konstant på mig, hvilket jeg også har oplevet før, når han har været syg. Ingen andre dur og heller ikke far. Han vil kun mig. Selv når jeg spiser, vil han sidde på mit skød.

Jeg regnede med at det ville blive bedre, når han blev rask men han hænger KONSTANT på mig. Hvis han ikke har min brystvorte i munden, så holder han den med fingrene eller hånden. Hvis jeg vil pakke den ind, får han et flip.

Det skal lige siges at han spiser alm mad og det er ikke fordi han er sulten. Tænker mere at det er den adskillelse? Han er bange for at jeg smutter igen. Eller hvad tænker I? Har I oplevet lignende?

Jeg må indrømme at jeg er ved at blive træt af det og er tæt på at opgive amningen helt. Det er så udmattende og jeg er hele tiden træt!

Tænkte idag på at smøre noget på mine bv, som ikke smager godt i håb om at han ville tage en pause fra dem. Så træt er jeg!

Gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

jenny4

Jeg tænker umiddelbart at en dreng på 14 måneder ikke skal have lov til at bestemme hvornår han spiser hos dig. Og heller ej hvornår han har fat i dine babser.

Jeg stoppede selv med amning ved 10 måneder, men du skal selcfølgelog fortsætte så længe du har lyst. 

Prøv at give ham sutten og ellers så trøst ham på anden vis. Hver gang du overgiver dig og giver ham brystet fordi han er hidsig så viser du ham at det hjælper at skrige. Du ville vel heller ikke give efter hvis det var slik han plagede om???

fat mod og vis ham vejen til trøst uden bryst 

Anmeld Citér

20. december 2015

Vivienne

jenny4 skriver:

Jeg tænker umiddelbart at en dreng på 14 måneder ikke skal have lov til at bestemme hvornår han spiser hos dig. Og heller ej hvornår han har fat i dine babser.

Jeg stoppede selv med amning ved 10 måneder, men du skal selcfølgelog fortsætte så længe du har lyst. 

Prøv at give ham sutten og ellers så trøst ham på anden vis. Hver gang du overgiver dig og giver ham brystet fordi han er hidsig så viser du ham at det hjælper at skrige. Du ville vel heller ikke give efter hvis det var slik han plagede om???

fat mod og vis ham vejen til trøst uden bryst 

Du har helt ret, men når man er så træt, så giver man op. Jeg ved godt det er en ond cirkel jeg er havnet i. 

Glemte at sige at han hverken vi have sut eller flaske, så det er svært at trøste ham med noget andet. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Vivienne

Ingen andre??? 

Anmeld Citér

20. december 2015

jenny4

Vivienne skriver:

Du har helt ret, men når man er så træt, så giver man op. Jeg ved godt det er en ond cirkel jeg er havnet i. 

Glemte at sige at han hverken vi have sut eller flaske, så det er svært at trøste ham med noget andet. 

Prøv at huske på at der er forskel på om han er ked af det eller hidsig. Det er måske nemmere for dig at holde gråden ud når du ved at der egentlig ikke er noget "galt". Og jeg tror ikke du behøver at være hård ret mange gange før han forstår at det altså ikke et slag han kan styre. Og så afled, afled, afled - det er den nemmeste måde at få sådan en størrelse på andre tanker.

Vores søn var heller ikke glad for sutten, men engang imellem faldt han til ro ved at sutte på min lillefinger. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Sandratoft

Vivienne skriver:

Hej piger.

Min dreng på 14 mdr. er gået fra aften/natteamning til at ville ammes konstant.

Det har stået på i en uges tid nu og det startede da jeg for en uge siden måtte rejse væk ifm. arbejdet og at han skulle overnatte første gang uden mig (sover med mig ellers). Skæbnen ville at han fik feber den samme dag, og var rigtig dårlig. Far passede ham selvfølgelig, men mor her havde det rigtig skidt ved tanken om at hendes barn var sygt og mor var langt væk og kunne ikke være der for ham

Anyway, han havde feber i 4 dage og hang konstant på mig, hvilket jeg også har oplevet før, når han har været syg. Ingen andre dur og heller ikke far. Han vil kun mig. Selv når jeg spiser, vil han sidde på mit skød.

Jeg regnede med at det ville blive bedre, når han blev rask men han hænger KONSTANT på mig. Hvis han ikke har min brystvorte i munden, så holder han den med fingrene eller hånden. Hvis jeg vil pakke den ind, får han et flip.

Det skal lige siges at han spiser alm mad og det er ikke fordi han er sulten. Tænker mere at det er den adskillelse? Han er bange for at jeg smutter igen. Eller hvad tænker I? Har I oplevet lignende?

Jeg må indrømme at jeg er ved at blive træt af det og er tæt på at opgive amningen helt. Det er så udmattende og jeg er hele tiden træt!

Tænkte idag på at smøre noget på mine bv, som ikke smager godt i håb om at han ville tage en pause fra dem. Så træt er jeg!

Gode råd?

Tænker helt klart at han skal stoppe med at have hånden eller munden på dine brystvorter konstant. Du er den voksne og du bestemmer. Hvis han skriger fordi han er vred, så lad ham skrige, det er kun sundt at han lærer hvor grænserne går  

Jeg forstår godt du er træt, og derfor skal far tage over, og han må lære at acceptere at far også godt må trøste. 

Holdt fast i at det kun er aftenammning (er han ikke for gammel til at blive ammet om natten?) Og om dagen er der intet bryst (heller ingen hænder på brystvorten) 

Som en anden skriver,afled afled afled. 

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.