Kravler i søvne og sover utroligt uroligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.528 visninger
10 svar
9 synes godt om
17. december 2015

Mor til guldklumpen

min søn på 10 mdr sover utroligt uroligt om natten,  han græder i søvne og vender sig om i kravlestilling flere gange. Han sover ved siden af mig fordi jeg tænker det må give ham tryghed.  Det har stået på i snart fire uger. Jeg er så træt efterhånden. Vi har fået tjekket ører og ja snart alt. Har i prøvet det samme? Har i nogen gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mor til guldklumpen skriver:

min søn på 10 mdr sover utroligt uroligt om natten,  han græder i søvne og vender sig om i kravlestilling flere gange. Han sover ved siden af mig fordi jeg tænker det må give ham tryghed.  Det har stået på i snart fire uger. Jeg er så træt efterhånden. Vi har fået tjekket ører og ja snart alt. Har i prøvet det samme? Har i nogen gode råd? 

Min datter sover meget uroligt. Og hun larmer! Hun piver (og bliver nogle gange næsten panisk) når hun ikke kan finde sutten, men falder til ro den er i munden. Hun sover oftest på maven, med benene trukket ind under sig. Det startede da hun var 8-9 mdr. - Nu er hun 17 mdr..

Vi flyttede til en større lejlighed da hun var 9,5 mdr og der kom hun altså på eget værelse. For selvom hun larmer og piver og er urolig så sover hun altså. Hun vågner ikke, selvom hun af og til nærmest står på alle fire og sover. Til gengæld vækkede hun mig utallige gange hvor jeg nu rent faktisk kan sove om natten. 

Hendes dør er lukket, men min er åben så jeg kan høre hvis hun vågner og er ked. Når hun først vågner rigtig så kan hun sagtens vække mig, men jeg kan sove fra alt hendes moslen.

Og det er et fedt om hun sover hos mig eller på eget værelse, hun mosler rundt i HELE sengen uanset hvad.

Så det er mit bedste råd. Det er i hvert fald hvad der virkede her. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Skouboe

Læg ham i sin egen seng, så du måske kan få lidt mere søvn

Det er helt normalt, at når børn begynder at bevæge sig mere, så begynder de at mosle rundt i søvne og øve sig i at kravle og bruge deres krop. Så længe han ikke vågner og er ked, så bare lad ham være.

Mange børn begynder også at sætte sig op og rejse sig op i søvne, når de kommer dertil. Det er igen helt normalt

Anmeld Citér

17. december 2015

Mor til guldklumpen

Tak har også overvejet det . Men ofte vågner han helt op og græder. Og skal ligesom have hjælp til at sove videre. Men han kan heller ikke falde i søvn selv. Vi skal vugge ham i armene og når han sover lægger vi ham. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Miti's mama

Min datter på 1 år både kravler, hopper, snakker og piver i søvne. Ved ikke hvorfor, men hun virker fint i løbet af dagen. Begyndte omkring 8mdr da hun begyndte at kravle. Jeg har hende helt sikkert i hendes egen seng, ellers ville jeg ikke få lukket et øje. Derudover vil jeg gerne have hende i en seng hvor hun ikke kan falde ud med al den moslen rundt 

Anmeld Citér

17. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak har også overvejet det . Men ofte vågner han helt op og græder. Og skal ligesom have hjælp til at sove videre. Men han kan heller ikke falde i søvn selv. Vi skal vugge ham i armene og når han sover lægger vi ham. 

Det gør det selvfølgelig sværere..  Så ville jeg nok "tage kampen"  og arbejde på at lære ham at falde i søvn selv. Så han bare lige skal have sutten hvis han vågner om natten.

Når jeg siger "tage kampen" så mener jeg ikke at det skal være en kamp. Det skal ske på en måde så barnet er trygt hele tiden, for sovetid skal ikke forbindes med utryghed. 

Da min datter skulle lære det havde jeg en bamse der spillede musik for at berolige hende. Jeg nussede hende blidt i ansigtet med den ene hånd mens jeg med den anden holdt på den nederste del af maven og nærmest vuggede hende uden at tage hende op. Den første aften tog det måske 1 time for hende at falde i søvn. Den næste dag 40 minutter. I løbet af en uge kunne jeg give hende natflasken i sengen, sætte bamsen til at spille og gå ud af værelset. - Så faldt hun selv i søvn. Da vi startede på det var hun 4 mdr.

Nu bruger vi ikke musik bamsen længere, men hun bliver puttet med krammebamse, putteklud og et mindre arsenal af sutter, og så sover hun altid i løbet af maks 15 minutter efter jeg er gået ud af værelset. Hvilket også er rigtig rart når hun er hos sin far, eller skal passes af mormor

Anmeld Citér

17. december 2015

Sedigfor

Min datter gjorde det samme bare kun i to uger .

jeg gjorde endelig ikke så meget for at hub lod vær, hun gør det stadig nogen gange men så kommer hun med et lyd os falder hun i søvn igen eller vender sig om og leger med hendes fødder os falder hun i søvn på et tidspunkt selv (:

Anmeld Citér

17. december 2015

lillespir26

Min er også 10 mdr de er pt inde i et tigerspring 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mor til guldklumpen

Ja han har også tigerspring lige pt. Men ja kampen om at få ham til at sove er virkeligt svær. Han skriger helt ulykkeligt, synes jeg har prøvet. Han bruger ikke sut, og vil kun ammes gider ikke flaske. Men tænker når tigerspringet er over, og han ikke er så tryghedssøgende så må vi prøve igen ��. Det var dejligt med lidt ideer og input, tak ��

Anmeld Citér

17. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Begge mine børn har gjort det samme. Det er kroppen der er i kæmpe udvikling og ligesom øver videre selvom den burde sove det er anstrengende, men går over igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.