Influenza som gravid farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid 24+0 og jeg er helt angst for at blive smittet med diverse omgangs sygdomme og influenzaer som der er en del af lige nu. Lige meget hvor jeg er synes jeg at jeg ser syge mennesker. I tilfælde af jeg selv bliver ramt er det så farligt for barnet? Min mor mener bestemt ikke det er farligt og siger at såfremt feberen bliver for høj kan man bare tage Panodil de dage der varer og så dæmpe det..Min angst for at blive syg har ført til jeg flere gange har forladt sociale selskaber hvor folk var syge i frygt for at blive smittet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

Miti's mama

Det anbefales at du vaccineres for influenza hvis du er i sidste trimester inden for influenza sæsonen (det er dækket af sygesikringen).

Når der så står influenza, menes der den slags hvor det hele står ud af den ene eller begge ender. Her er det meget nemt at blive dehydreret, og det er rigtig skidt hvis du er gravid. Derfor anbefales det. Men det er kun en anbefaling, ikke et krav.

Jeg blev selv vaccineret fordi jeg som oftest får influenza, og jeg slap denne gang. Så jeg syntes det var godt 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

Tatarata skriver:

Det anbefales at du vaccineres for influenza hvis du er i sidste trimester inden for influenza sæsonen (det er dækket af sygesikringen).

Når der så står influenza, menes der den slags hvor det hele står ud af den ene eller begge ender. Her er det meget nemt at blive dehydreret, og det er rigtig skidt hvis du er gravid. Derfor anbefales det. Men det er kun en anbefaling, ikke et krav.

Jeg blev selv vaccineret fordi jeg som oftest får influenza, og jeg slap denne gang. Så jeg syntes det var godt 

Okay og vasketab kan jo i værste fald behandles  troede mere det var feberen der var farlig

Anmeld Citér

17. december 2015

Miti's mama

Anonym skriver:

Okay og vasketab kan jo i værste fald behandles  troede mere det var feberen der var farlig

Nej, du kan få feber af alt muligt og det er generelt ikke noget der kan vaccineres imod. Men bare husk at du bliver dehydreret mega hurtigt når du er gravid, så vær ekstra obs på det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.