Får han mon nok mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
7 svar
2 synes godt om
16. december 2015

Ina33

Jeg er så bekymret for min lille søn på 5 uger. De første 4,5 uge af hans liv var han den gladeste lille baby. Pludselig i lørdags ændrede det sig, han bliver ofte ked af det og kan græde i meget lang tid, uanset hvad vi gør. Det eneste der hjælper er at han får lov til at ligge ved brystet, men der kan han jo ikke ligge i døgndrift. 

Det virker som om han bliver overtræt, og får svært ved at falde til ro. Han vågner meget ofte både om natten og om dagen. 

Han gylper en del, hvilket jeg tænker må være tegn på at han får nok mælk? 

Han har taget på, men ikke voldsomt meget. Til 5 ugers undersøgelsen i går, havde han taget 650 g. på fra sin fødselsvægt, hvilket jeg synes lyder af lidt? Lægen sagde det var fint.

måske bekymrer jeg mig bare unødigt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

GrønStjerne

Vægtmæssigt skal de tage ml 20 og 30 g pr dag i starten, gennemsnitligt udregnet.

mht det med at han er ked så prøv at tjekke det der kaldes tigerspring (kan findes/søges på under vidunderlige uger). Det lyder for mig helt normalt at han tager en periode hvor han hænger i brystet konstant, det har mine piger også gjort.. Du er bare den bedste i hele verden til trøst lige nu ��

Anmeld Citér

16. december 2015

Sandratoft

Ina33 skriver:

Jeg er så bekymret for min lille søn på 5 uger. De første 4,5 uge af hans liv var han den gladeste lille baby. Pludselig i lørdags ændrede det sig, han bliver ofte ked af det og kan græde i meget lang tid, uanset hvad vi gør. Det eneste der hjælper er at han får lov til at ligge ved brystet, men der kan han jo ikke ligge i døgndrift. 

Det virker som om han bliver overtræt, og får svært ved at falde til ro. Han vågner meget ofte både om natten og om dagen. 

Han har taget på, men ikke voldsomt meget. Til 5 ugers undersøgelsen i går, havde han taget 650 g. på fra sin fødselsvægt, hvilket jeg synes lyder af lidt? Lægen sagde det var fint.

Små babyers (og store børns for den sags skyld) adfærd ændrer sig som vinden blæser. 

På det du beskriver, ville jeg ikke være bekymret

Anmeld Citér

16. december 2015

modesty

Ina33 skriver:

Det lyder alt sammen helt normalt.

Og du skal nok forberede dig på at det første års tid, og specielt det første halve, er der ikke noget der hedder "plejer". Vaner og rutiner kan ændre sig fra den ene dag til den anden.

Og ja, det er sandsynligvis noget tigerspring, appetitspring eller kombination. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tigerspring 5 uger, ingen panik, det vender formodentlig igen i weekenden!

Anmeld Citér

16. december 2015

Miti's mama

Tigerspring.

Har prøvet det med at den lille ikke fik nok mælk, der er man ikke i tvivl. Hun skreg til hun var blå i hovedet i flere timer og intet hjalp. Endte med at sende far ud efter en flaske og erstatning midt om natten.

Tigerspring, helt klart.

Anmeld Citér

16. december 2015

Lilotte87

Tigerspring og muligvis har du overproduktion. Prøv ammenet.dk - måske er blokamning noget for dig. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Ina33

Tak for alle jeres svar.

Måske er det allerede vendt igen. I hvert fald havde vi en rigtig god aften og nat med næsten ingen gråd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.