nogle der har haft det sådan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har det ikke særlig godt idag 

Forstået på den måde at jeg har flere gange idag haft stærke mens smerter i ryggen, mange plukveer og jeg føler ærligt at han er på vej ud når jeg står op, og sidder jeg ned føler jeg at jeg sidder på hoved. Jeg er 40+2, forleden var jeg meget blød og 3 cm åben. 

Men intet blir reglmæssigt og intet tager til 

Det barn kommer jo aldrig ud!!!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

Anonym trådstarter

Er der ikke nogle der har haft det sådan?

Anmeld Citér

14. december 2015

Muffinmus

Prøv at stå f.eks ved vindueskarmen, op af en stol eller noget andet, og aflast lidt ved at læne dig ind over med overkroppen.  Prøv så at lave roterende bevægelser med underlivet.  Det kan både aflaste, løsne og nogle gange give lidt bedre hovedstilling for babyen hvis den står lidt skævt og det derfor ikke udvikler sig. Evt lave hundestillingen men hvor du så får overkroppen mere ned end måsen...

Og jo, babyen kommer,smæk benene op og nyd et marcipanbrød inden der kommer fart over feltet og du tænker shiiiit, veer

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Prøv at stå f.eks ved vindueskarmen, op af en stol eller noget andet, og aflast lidt ved at læne dig ind over med overkroppen.  Prøv så at lave roterende bevægelser med underlivet.  Det kan både aflaste, løsne og nogle gange give lidt bedre hovedstilling for babyen hvis den står lidt skævt og det derfor ikke udvikler sig. Evt lave hundestillingen men hvor du så får overkroppen mere ned end måsen...

Og jo, babyen kommer,smæk benene op og nyd et marcipanbrød inden der kommer fart over feltet og du tænker shiiiit, veer

Det vil jeg prøve, kan det skubbe lidt til det ?

Hvor længe skal jeg stå sådan ?

jeg har prøvet og slappe lidt af, men kan ikke finde ro 

Anmeld Citér

14. december 2015

Muffinmus

Nogle får glæde af det hvis barnet ligger lidt dumt, andre får sat lidt skub i hvis der er småveer, nogle slapper bare af fordi bækkenet bevæges roligt men aflastende for lænden

Anmeld Citér

14. december 2015

Muffinmus

På sygehuset under veerne, stod jeg sådan mens jeg kiggede ned på græsset og folk der dyrkede yoga og tænkte " ha, i skulle bare vide jeg står og glor og er i fødsel og har min datter i armene om lidt "

Når man.står sådan under veerne og roterer bruger man barnets tyngde til at åbne sig. Det får man ikke rigtigt udnyttet når man ligger ned.

Og vigtigst af alt... Vejrtrækningen....

Den er magisk

Gyldne regler jeg benyttede under fødsel af den sidste og som jeg ville ønske jeg havde brugt de andre gange:

Veer gør ondt, sådan er det og du kan ikke undslippe,  så arbejd med dem i stedet og husk de er vejen til dit barn.

Veen stopper igen, brug tiden godt, luk øjnene og hvil.

Forestil dig inde i hovedet at veen er en sten der skal skubbes op af bakke. Pisse hårdt at få stenen op, men når du når toppen,  går det ned hurtigt. Sådan er veen. 

Ved hver udvidelses ve skal du prøve at koncentrere dig om at trække vejret så dybt du kan, så få gange som muligt.  Jeg nåede ned på 2-3 pr ve.

Under presseveerne kan du selv arbejder og det er fedt!! Bare tænk " jeg kan det her pis!!!"

Øv dig på disse tanker under hver plukve f.eks.super træning.

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

På sygehuset under veerne, stod jeg sådan mens jeg kiggede ned på græsset og folk der dyrkede yoga og tænkte " ha, i skulle bare vide jeg står og glor og er i fødsel og har min datter i armene om lidt "

Når man.står sådan under veerne og roterer bruger man barnets tyngde til at åbne sig. Det får man ikke rigtigt udnyttet når man ligger ned.

Og vigtigst af alt... Vejrtrækningen....

Den er magisk

Gyldne regler jeg benyttede under fødsel af den sidste og som jeg ville ønske jeg havde brugt de andre gange:

Veer gør ondt, sådan er det og du kan ikke undslippe,  så arbejd med dem i stedet og husk de er vejen til dit barn.

Veen stopper igen, brug tiden godt, luk øjnene og hvil.

Forestil dig inde i hovedet at veen er en sten der skal skubbes op af bakke. Pisse hårdt at få stenen op, men når du når toppen,  går det ned hurtigt. Sådan er veen. 

Ved hver udvidelses ve skal du prøve at koncentrere dig om at trække vejret så dybt du kan, så få gange som muligt.  Jeg nåede ned på 2-3 pr ve.

Under presseveerne kan du selv arbejder og det er fedt!! Bare tænk " jeg kan det her pis!!!"

Øv dig på disse tanker under hver plukve f.eks.super træning.

Det gør jeg allerede ��

og jeg tror du har ret, i det Med vejrtrækningen under veerne. Det bare frustrerende at det ikke blir tii mere end bare "snakken" så stopper det jo igen om aften ��

Anmeld Citér

15. december 2015

Linkaa

Ihh den fede rejse du skal på nu!! Min nr 2 er 12 uger og er allerede dybt misundelig på jer der skal føde nu

Som nævnt ovenfor, så skal du se veerne som en hjælp og tænke "yes nu kommer der en god en" når de begynder at tage til og blive regelmæssige. Tænk på at du snart har baby i favnen

det er vigtigt at slappe af i bækkenbunden og lade tyngden arbejde - tag evt nogle flere varme bade.

Da først min fødsel gik i gang, måtte jeg stå og lade mig selv tisse i bruseren, ellers kom jeg nemt til at arbejde imod indtil blæren var tømt

Og husk at hvile dig når du kan, du er så tæt på så lad være med at fare rundt for at få gang i veerne

Og giv gerne en update

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Ihh den fede rejse du skal på nu!! Min nr 2 er 12 uger og er allerede dybt misundelig på jer der skal føde nu

Som nævnt ovenfor, så skal du se veerne som en hjælp og tænke "yes nu kommer der en god en" når de begynder at tage til og blive regelmæssige. Tænk på at du snart har baby i favnen

det er vigtigt at slappe af i bækkenbunden og lade tyngden arbejde - tag evt nogle flere varme bade.

Da først min fødsel gik i gang, måtte jeg stå og lade mig selv tisse i bruseren, ellers kom jeg nemt til at arbejde imod indtil blæren var tømt

Og husk at hvile dig når du kan, du er så tæt på så lad være med at fare rundt for at få gang i veerne

Og giv gerne en update

Ja, som jeg forventede gik det igen igen igen i stå 

Anmeld Citér

15. december 2015

Muffinmus

Tænk på det som op god opstart. Tænk på at veer og gode plukveer udvider.  Det tager tid. En fødsel kan fra start til slut, måske 15-20 timer.Du kan jo være heldig at det arbejde din krop laver nu, forkorter denne tid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.