Stress...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. september 2009

SHERO

For 1½ månedes tid siden skrev jeg et indlæg om stress. At jeg oplevede voldsomt stress på arbejdet og meget lidt hjælp fra mine kollegaer. Brød sammen i tide og utide og sov generalt dårligt. Blev rådet til at gå til lægen og snakke med hende om det. Det gjorde jeg så, og min stress havde resulteret i meget forhøjet blodtryk, jeg blev derefter sygemeldt i 14 dage, og så var mit blodtryk faldet lidt (stadig forhøjet). Jeg blev efterfor delvist raskmeldt og arbejdede 4 timer om dagen i 14 dage. Nu har jeg været tilbage på arbejde i én uge på fuldtid. Har nu kun 37 timer, istedet for 45-70 timer som før min sygemelding.
Jeg lavede en aftale med min læge om at prøve, og hvis jeg ikke mente jeg kunneholde til det skulle jeg komme igen. Jeg har givet det en uge, og det har hver morgen været en kamp at komme ud af døren, jeg tuder hele tiden. Ved min arbejdsplads ikke er klar over hvordan jeg har det, for har aldrig haft følelserne uden på tøjet, og er i detailbranchen så har efterhånden et kronisk smil på arbejdet.

I morges valgte jeg igen at sygemelde mig, men føler mig virkelig som en hysterisk gravid dame, der ikke mener hun kan holde til at arbejde. Har SÅ dårlig samvittighed, og er SÅ flov. Har arbejdet der i 3 år, med næsten ingen sygedage. Ved hvordan mine kollegaer taler når folk er syge, og er ikke i tvivl om der også bliver snakket om mig.

Føler mig ikke "syg" når jeg er her hjemme, men så snart der bliver stillet krav til mig har jeg mest lyst til at gå i seng, eller begynde at græde. Mit ansvarsområde på arbejdet er ekploderet efter min sygemelding, fordi folk har lavet så mange fejl, som nu er mit job at rette, og kan simpelthen ikke overskue det....

Andre der har oplevet lign. eller er det bare mig der er hysterisk?

Synes det er så flovt at gå ned til lægen, endnu engang og sige jeg ikke kan holde til det. Og det er i sig selv svært at indrømme for jeg har altid bare "spillet" glad uanset hvad, vel også derfor jeg gik med til at komme tilbage på fuldtid selv jeg vidste jeg ikke var klar.

Ved godt det er et lidt underligt indlæg, men har nok egentlig bare brug for at få at vide, det er i orden, og jeg ikke er den eneste, gravid eller ej, der kender til det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

Mullemus86

Først et stort  !
Kender desværre alt for godt til det du beskriver..
Fik en depression for ca. 1½ år siden, men.. Har haft "overset" tegnene, indtil jeg pludselig ikke kunne komme ud ad døren om morgenen.. Græd og fik ondt i maven.. Blev ekstremt følsom, og kunne ikke overskue noget som helst der hed ansvar.. Havde også ekstremt dårlig samvittighed over for mit arbejde, og blev deltidssygemeldt en periode, for at starte fuldtid igen.. Gik bare slet ikke.. Følte mig "svag" over ikke at kunne klare hverdagen længere og gå til lægen.. Var jo ikke syg..? Endte med fuldtidssygemelding i næsten et år, så..
Når du har det som du har det, kan jeg kun sige: sygemeld dig fuldtid nu..! Er bange for, at du kun vil få det værre og værre ellers.. Og nu er du også gravid, og har dit barn at tænke på.. Synes det er lidt underligt, at din læge overhovedet har ville lade dig arbejde, når du har det såden og dit blodtryk også er alt for højt..
Ved godt det ikke just er et positivt indlæg, men.. Du bliver nødt til at tage dit- og dit barns- helbred alvorligt..
Og husk: Du er bestemt ikke den eneste, som oplever dette.. Vi er mange andre der i en periode er gået helt ned.. Kan kun trøste dig med, at de fleste af os kommer op igen

Mange og ønsker om god bedring herfra..
/ Alice 24+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.