boligsikring/friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.915 visninger
22 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2015

Anonym trådstarter

Kære alle enlige forsørgere.

Vi ved alle at regeringen har fortalt Hvordan at beregningen af boligsikring vil påvirke kontanthjælpsmodtagere.

Men enlige forsørgere der arbejder og modtager friplads og boligsikring (både hel og delvis friplads) skal være klare over at i med stor sandsynlighed vil få mindre i boligsikring fra 2016 og det samme gælder ved friplads.

De har ændret beregningsmåden på begge dele !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle enlige forsørgere.

Vi ved alle at regeringen har fortalt Hvordan at beregningen af boligsikring vil påvirke kontanthjælpsmodtagere.

Men enlige forsørgere der arbejder og modtager friplads og boligsikring (både hel og delvis friplads) skal være klare over at i med stor sandsynlighed vil få mindre i boligsikring fra 2016 og det samme gælder ved friplads.

De har ændret beregningsmåden på begge dele !

Ved du hvordan det er med førtidspensionister? 

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved du hvordan det er med førtidspensionister? 

Desværre ikke, men jeg vil gætte på det også har lidt indflydelse. ... men præcis hvor meget ved jeg desværre ikke.

Anmeld Citér

12. december 2015

An&Jo

Kan du linke til noget konkret??

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Kan du linke til noget konkret??

Desværre ikke, det er mails fra kommune og udbetaling dk. Med info og forklaringer på ændringerne.

Dog vil du på borger.dk kunne beregne boligsikring efter de nye regler

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

Nå de har så ikke ændret beregneren endnu.

Anmeld Citér

12. december 2015

An&Jo

Anonym skriver:

Desværre ikke, det er mails fra kommune og udbetaling dk. Med info og forklaringer på ændringerne.

Dog vil du på borger.dk kunne beregne boligsikring efter de nye regler

Jeg har bare ikke fået hverken mails eller andet fra dem om det.. Jeg får boligstøtte og delvis friplads, og hvis de skærer mere i det så går vi sq fra hus og hjem min søn og jeg.. Og det på trods af at jeg arbejder.. Så meget for at det skal kunne betale sig at arbejde 

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg har bare ikke fået hverken mails eller andet fra dem om det.. Jeg får boligstøtte og delvis friplads, og hvis de skærer mere i det så går vi sq fra hus og hjem min søn og jeg.. Og det på trods af at jeg arbejder.. Så meget for at det skal kunne betale sig at arbejde 

De vil gå ind fremover  og få oplysninger hver måned fra skat om indkomst og så beregne om man har fået for lidt eller for meget. Optjening af feriepenge vil blive beregnet som brutto indtægt på måneds basis nu.  Hvis man nu eks. Er på barselsdagpenge vil der blive trukket i begge dele de gange hvor der er 5 ugers udbetaling.

Jeg har ikke gennemskuet regnestykket præcis endnu... men jeg forsøger mig! 

Men det vil betyde ændring!  Og ja så meget for at man arbejder! ! Det kommer til at ramme alle enlige forsørgere! 

Snyd og bedrag regering. 

Anmeld Citér

12. december 2015

Klumpe-dumpe

An&Jo skriver:

Jeg heller intet modtaget fra UBDK,- synes det virker en smule underligt, at alle de medier der findes i dag, ikke en eneste har omtalt ovennævnte. 

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg heller intet modtaget fra UBDK,- synes det virker en smule underligt, at alle de medier der findes i dag, ikke en eneste har omtalt ovennævnte. 

Jeg kunne ikke være mere enig, jeg fik et chok da jeg nærlæste hvad der står og de ændringer i måden at beregne på.

INGEN og jeg mener INGEN politikere har nævnt det her .... det har kun været meldt ud at det var kontanthjælps modtagere og ældre det ville ramme!  Men eftersom det er generelle ændringer i beregnings måderne giver det jo rent faktisk sig selv at det rammer alle som er modtagere. 

Min personlige mening er at det er komplet bedrag af befolkningen fra regeringens side.

Jeg vil prøve at finde en der kan hjælpe mig med beregningerne så jeg kan komme med et par eksempler 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.