Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Er der mon nogen herinde der er det? Jeg går lidt og tænker over om jeg skulle bevæge mig i den retning.
Er det nemt at komme ind på uddannelsen? Samt finde et arbejde?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg ved ikke så meget om lige præcis det at være intenstiv-sygeplejerske, men kan da svare på lidt. Altså jeg læser til sygeplejerske. Jeg begyndte på studiet her i september i år. Jeg syntes at det var nemt nok at komme ind på studiet (jeg søgte ind på kvote 1)... men det er vist meget individuelt. Det afhænger jo af dit snit, og sådan nogle ting. Generelt skulle det være relativt let at finde arbejde som sygeplejerske. Det er et fag hvor der generelt er lav arbejdsløshed. Hvis folk går arbejdsløse gennem længere tid, skyldes det tit at de måske er kræsne i forhold til hvilke stillinger de søger. Generelt synes jeg også at studiet er rimeligt familievenligt. Det hjælper at der ikke er mødepligt i skoledelen, så alt falder ikke sammen hvis ens børn pludselig får en sygedag ind imellem. Selvfølgelig skal det tabte læses op derhjemme. Generelt skulle jobbet vist også være rimeligt familievenligt i forhold til så mange andre jobs. Mange sygeplejersker har jo også børn. Det er der desuden også mange på sygeplejestudiet der har. Håber at mine svar kunne hjælpe lidt.
Jeg er intensivsygeplejerske (altså grunduddannelse som spl. og så specialuddannelsen bagefter). Du er velkommen til at skrive pb, hvis du har spørgsmål
JC2014 skriver: Jeg ved ikke så meget om lige præcis det at være intenstiv-sygeplejerske, men kan da svare på lidt. Altså jeg læser til sygeplejerske. Jeg begyndte på studiet her i september i år. Jeg syntes at det var nemt nok at komme ind på studiet (jeg søgte ind på kvote 1)... men det er vist meget individuelt. Det afhænger jo af dit snit, og sådan nogle ting. Generelt skulle det være relativt let at finde arbejde som sygeplejerske. Det er et fag hvor der generelt er lav arbejdsløshed. Hvis folk går arbejdsløse gennem længere tid, skyldes det tit at de måske er kræsne i forhold til hvilke stillinger de søger. Generelt synes jeg også at studiet er rimeligt familievenligt. Det hjælper at der ikke er mødepligt i skoledelen, så alt falder ikke sammen hvis ens børn pludselig får en sygedag ind imellem. Selvfølgelig skal det tabte læses op derhjemme. Generelt skulle jobbet vist også være rimeligt familievenligt i forhold til så mange andre jobs. Mange sygeplejersker har jo også børn. Det er der desuden også mange på sygeplejestudiet der har. Håber at mine svar kunne hjælpe lidt.
Hej og tak for svar Jeg læser allerede sygeplejerske og er på modul 7, det var mere uddannelsen til intensiv sygeplejerske jeg tænkte på
Arh, okay. Vidste ikke at det var nogen speciel uddannelse. Er ikke så meget inde i alt det med specialer endnu.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128