Gravid efter spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.680 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg havde for nogle uger siden en spontan abort i uge 7, men vi ønsker virkelig et barn mere. Jeg stoppede med at bløde efter en uges tid, og efter det har vi haft sex ca hver anden dag - så satser vi på at ramme ægløsningen hurtigt. 

Men hvor lang tid går der fra man har aborteret til man får ægløsning? Jeg har læst om mange der slet ikke når at få mens efter SA fordi det er nemt at blive gravid igen (jeg håber sådan at det også er tilfældet for mig)! Jeg tænker bare, at hvis jeg bliver gravid i første ægløsning og derved ikke får mens igen, hvordan kan jeg så finde ud af om jeg er gravid hvis der ingen symptomer er? Og hvad gør man hvis man ikke ved hvor langt man er henne, hvis man nu finder ud af at man er gravid efter SA?

Udskyld de dumme spørgsmål - som jo slet ikke er aktuelle for mig - men jeg har bare brug for at vide hvad der skal ske, hvis nu jeg er så heldig at blive gravid i første forsøg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ligesom alle andre.. Tager en test  

Jeg har en veninde, som desværre også har været igennem en SA. Hun blev gravid igen lige efter hun mistede, og lægen har henvist hende til en tidlig scanning hos en gynækolog, for at se præcist hvor langt hun er henne.

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym

Jeg havde for nogle måneder siden også en spontan abort i uge 7, og jeg blev, som du også fortæller om, faktisk gravid igen, inden jeg nåede at få min første menstruation. Min kæreste og jeg havde ikke ventet at det ville gå så hurtigt, og vi havde ikke planlagt at have sex på noget bestemt tidspunkt, men vi har så tilfældigvis bare ramt det tidspunkt, hvor jeg har haft ægløsning igen. 

For mig lod det til, at min krop behandlede SA som en menstruation, da jeg kan regne mig frem til, at jeg har haft ægløsning ca 14 dage efter, at jeg begyndte med at bløde. Jeg blødte ligesom dig også ca i en uge. Hvis jeg var dig, ville jeg tage som udgangspunkt, at den første dag du begyndte at bløde med SA gælder som første menstruations dag, og hvis du så ikke har fået din menstruation på det tidspunkt, som du normalt skulle have det, så tag en test 

Jeg var til første scanning i sidste uge, og der så vi det fineste hjerteslag og at alt var okay, så jeg er meget glad og lettet  (jeg er i uge 10 nu her). Jeg ved hvor hårdt det er at miste i en graviditet og jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din næste graviditet når den kommer! 

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym

Første gang jeg mistede i uge 7, havde jeg ægløsning igen 14 dage efter jeg begyndte at bløde. Der gik desværre et par måneder inden jeg blev gravid igen. Og så mistede jeg desværre igen i uge 7. Men igen havde jeg ægløsning 14 dage efter. 8 måneder efter min sidste SA var jeg så gravid igen. 

Så ens cyklus kan sagtens være regelmæssig igen med det samme. Men det er desværre ikke alle, der bliver gravide med det samme. Selvom at jeg også har læst mig frem til, at mange er heldige i første cyklus efter en SA. 

Hvis ikke du har fået din mens 4-6 uger efter din SA, så kan du jo prøve at tage en test. 

Jeg krydser fingre for, at du hurtigt bliver gravid igen.

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her gik der 3 måneder fra aborten 

men hvis du nu tæller blødningen som en mens, og så test udfra det. Så må du se om der kommer mens eller 2 streger lige pludselig  

Anmeld Citér

8. december 2015

ninibadini

Jeg holdt øje med ægløsningstests, og der gik næsten en måned efter jeg startede med at bløde, til jeg havde æl, og så fik jeg menstruation to uger efter dette. Jeg blev gravid igen i 3. cyklus. Jeg kunne godt mærke, at jeg stressede min krop for meget ved hele tiden at tænke på at jeg skulle blive gravid igen. Da jeg prøvede at slappe af og bare tage tingene som de kom, blev jeg gravid.

Du kan jo prøve at tage en test efter fire uger, for ofte virker aborten bare som en menstruation for kroppen, men som sagt kan der altså godt gå flere uger endnu. Hvis du finder ud af at du er gravid inden du får mens, kan du sikkert få en scanning der kan vise, hvor langt du er henne.

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Det gør mig ondt at I også har mistet - det er så hårdt!
Men dejligt at læse, at det kan lykkes at blive gravid igen 

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym

Jeg havde en SA d. 16. november og har i dag testet positivt, altså 3+3.. Det er meget tidligt, så tror ikke helt på det endnu 

Fik tjekket at HCG var ude af kroppen, så det er ikke det der spiller ind 

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde en SA d. 16. november og har i dag testet positivt, altså 3+3.. Det er meget tidligt, så tror ikke helt på det endnu 

Fik tjekket at HCG var ude af kroppen, så det er ikke det der spiller ind 

Hvor vildt - stort tillykke 
Jeg spørger jo nok noget så dumt, men hvordan ved du at det er 3+3?  Har du brugt ægløsningstest eller går du ud fra at din SA d. 16/11 er første dag i din sidste mens? 

Vi har forsøgt i meget lang tid at lave en baby, men det er nu gået galt to gange, så jeg tør ikke at tro på det mere  Jeg har en fornemmelse af at jeg har haft ægløsning her midt på ugen, og jeg håber sådan at vi får lavet en baby med det samme. Men jeg frygter hver dag at jeg får min mens og at vi så kommer til at kæmpe lige så lang tid igen

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvor vildt - stort tillykke 
Jeg spørger jo nok noget så dumt, men hvordan ved du at det er 3+3?  Har du brugt ægløsningstest eller går du ud fra at din SA d. 16/11 er første dag i din sidste mens? 

Vi har forsøgt i meget lang tid at lave en baby, men det er nu gået galt to gange, så jeg tør ikke at tro på det mere  Jeg har en fornemmelse af at jeg har haft ægløsning her midt på ugen, og jeg håber sådan at vi får lavet en baby med det samme. Men jeg frygter hver dag at jeg får min mens og at vi så kommer til at kæmpe lige så lang tid igen

Ja, jeg går ud fra første blødnings dag 

De sagde på sygehuset at jeg ville få en ægløsning inden næste blødning, så det kunne godt lade sig gøre at blive gravid, så jeg ikke ville nå at få en blødning 

Håber sådan for jer, at der snart kommer en baby i jeres retning! 

Vi har en søn på 2 år, så vi glædes over ham, men ønsket til en søskende er stor! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.