17 mdr og hård mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
12 svar
1 synes godt om
7. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter har de sidste par dage fået lidt hård mave og laver små knolder i bleen..

Tidligere har hun været i behandling med laktulose, men det virkede ikke rigtig og hun skulle til sidst have meget store doser, så det stoppede vi med og gav hende sveskemos i stedet. Det hjalp rigtig meget på det! - Det er dog efterhånden 6 mdr siden.

Nu er hun pludselig begyndt at slå rigtig meget ud omkring munden når hun får bl.a. sveskemos. Hun slår også ud af kanel og andre madvarer. Det er begyndt efter hun pludselig fik nældefeber for et par måneder siden og havde et kæmpe rødt udslæt på benene der først faldt/forsvandt da hun fik antihistamin. Der har dog ikke været episoder med uprovokeret udslæt siden. 

Har nogle gode råd? Så hun kan undgå at lave sådan nogle hårde knolder, men uden brug af svesker? 

Hun får mælkesyrerbakterier dagligt samt bio-strath dråber. Og d-dråber som hun altid har fået.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

Vivienne

Hej

min søn på 14 mdr har også oplevet hård mave og har endda fået hæmorider af det. 

Han fik movicol og allerede efter et par dage hjalp det. 

Det ville jeg anbefale. Men tal lige med lægen om det. 

Held og lykke

Anmeld Citér

7. december 2015

Sprit25

Rosiner eller figner

Anmeld Citér

7. december 2015

modesty

MummiT skriver:

Min datter har de sidste par dage fået lidt hård mave og laver små knolder i bleen..

Tidligere har hun været i behandling med laktulose, men det virkede ikke rigtig og hun skulle til sidst have meget store doser, så det stoppede vi med og gav hende sveskemos i stedet. Det hjalp rigtig meget på det! - Det er dog efterhånden 6 mdr siden.

Nu er hun pludselig begyndt at slå rigtig meget ud omkring munden når hun får bl.a. sveskemos. Hun slår også ud af kanel og andre madvarer. Det er begyndt efter hun pludselig fik nældefeber for et par måneder siden og havde et kæmpe rødt udslæt på benene der først faldt/forsvandt da hun fik antihistamin. Der har dog ikke været episoder med uprovokeret udslæt siden. 

Har nogle gode råd? Så hun kan undgå at lave sådan nogle hårde knolder, men uden brug af svesker? 

Hun får mælkesyrerbakterier dagligt samt bio-strath dråber. Og d-dråber som hun altid har fået.

Får hun meget hvidt brød, pasta, ris, kartofler?

Prøv at skære ned på de meget stivelsesholdige ting i kosten, og giv hende gerne masser af frugt og grønsager. Vindruer har ofte en god effekt.

Anmeld Citér

7. december 2015

Julemusen

Lige i denne tid hjælper klemmentiner på min søns mave  et par stykker af dem på den dag sætter godt gang i maven. Ellers virker kiwi, pære, vindruer, rosiner og fignestænger. 

Anmeld Citér

7. december 2015

MamaGulloev

modesty skriver:

Får hun meget hvidt brød, pasta, ris, kartofler?

Prøv at skære ned på de meget stivelsesholdige ting i kosten, og giv hende gerne masser af frugt og grønsager. Vindruer har ofte en god effekt.

Jeg spiser selv low carb og laver ikke ekstra mad til hende, så det er meget begrænset hvor meget stivelse hun får udover det der bliver serveret i vuggestuen.

Masser grønsager får hun i forvejen

Hun gider ikke rigtig vindruer, synes ofte de er for søde. Hun har aldrig været særligt vild med søde sager, og var ret gammel før frugt var noget hun gad

Anmeld Citér

7. december 2015

MamaGulloev

Julemusen skriver:

Lige i denne tid hjælper klemmentiner på min søns mave  et par stykker af dem på den dag sætter godt gang i maven. Ellers virker kiwi, pære, vindruer, rosiner og fignestænger. 

Klemmentiner spiser hun også godt af

Hun får gerne 1-1½ når hun kommer hjem efter vuggestue, men umiddelbart ser detikke ud til at hjælpe på hendes mave. Har dog købt figner til hende nu

Anmeld Citér

7. december 2015

2721

Får hun nok at drikke?

Anmeld Citér

7. december 2015

MamaGulloev

2721 skriver:

Får hun nok at drikke?

Hun får i hvert fald masser at drikke hjemme. Og kommer selv og siger hvis hun er tørstig.

Anmeld Citér

7. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Pære. Super vandholdig og godt afførende. Lav evt pæremos. 

Søgte lidt på nette. Der bliver evt anbefalet banan pga højt kalium mv. Evt økologisk rå æbleeddike(skal være økologisk og "rå" pga flere ting...)

men generelt frugt skal være godt. 

Ellers er der movicol. Det smager bare ad H til 

Og så masser og masser af vand. Evt kold kogt grøntsagsvand. Fik jeg af vide af en Zoneterapeut sidste år. Hun kunne åbenbart mærke under mine fødder at jeg havde meget hård mave

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.