Sex efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
4 svar
1 synes godt om
5. december 2015

Denførste

hvilke erfaringer har i om beskyttelse efter baby er kommet? Hvornår kan man komme på p-piller igen eller bruger i kondom og hvor langtid efter??  

Vil helst undgå at blive gravid igen det samme år, som man lige født den første. Og vil da ikke blive afvisende over for min mand, og glæder mig vildt, til at være sammen med ham igen, med en ikke gravid krop

håber i forstår og at jeg ikke helt er den eneste som har de her tanker..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2015

Anna2706

Da vi begyndte at have sex igen efter fødslen, brugte vi kondom. Til 8 ugers undersøgelsen snakkede jeg med lægen angående prævention, og blev enige om p-piller, da jeg havde brugt denne type prævention før. Dem begyndte jeg på, da jeg ikke ammede mere, det vil sige 6 måneder efter fødslen. Indtil da, brugte vi kondom ☺

Anmeld Citér

5. december 2015

Denførste

Okay, det lyder meget fornuftigt, da man stadig danner humoner, når man ammer og så ekstra med p piller..? Det bliver vel bare et kondom helvede i den tid jeg stadig ammer, det er trods alt vigtigt at baby får sin mad.. Hehe tak 

Anmeld Citér

5. december 2015

De3Guldklumper

Denførste skriver:

Okay, det lyder meget fornuftigt, da man stadig danner humoner, når man ammer og så ekstra med p piller..? Det bliver vel bare et kondom helvede i den tid jeg stadig ammer, det er trods alt vigtigt at baby får sin mad.. Hehe tak 

Du kan sagtens tage P-piller mens du ammer man skal bare være opmærksom på at de KAN nedsætte mælkeproduktionen men altså ikke sikkert at de gør det. 

Anmeld Citér

5. december 2015

charthys

Denførste skriver:

hvilke erfaringer har i om beskyttelse efter baby er kommet? Hvornår kan man komme på p-piller igen eller bruger i kondom og hvor langtid efter??  

Vil helst undgå at blive gravid igen det samme år, som man lige født den første. Og vil da ikke blive afvisende over for min mand, og glæder mig vildt, til at være sammen med ham igen, med en ikke gravid krop

håber i forstår og at jeg ikke helt er den eneste som har de her tanker..?

Har brugt p-ring fra otte ugers undersøgelsen, og jeg har fået lagt en spiral op fra den anden otte ugers.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.