LouiseEm skriver:
Hej alle,
Vuggestuen har lagt mærke til, at min 1-årige søn skeler en smule. Har aldrig selv lagt mærke til det whatsoever. Nå men vi skal til øjenlæge med ham på tirsdag, og så er det jo min hjerne begynder at arbejde, og jeg vil gerne have en idé om hvad der kommer til at ske hos øjenlægen. Hvad kigger de efter og hvordan? Har selv været til optiker for nylig og tænker det fungerer helt anderledes med så små børn, og det er det jeg gerne vil forsøge at forberede mig på. Også hvad udfaldet eventuelt kan blive, hvorvidt mit barn muligvis skal have klap for øjet eller briller. Tror det er helt naturligt at ens tanker vandrer den vej. Derfor søger jeg forældre som har haft deres (små) børn til øjenlæge, som har lyst til at fortælle hvad deres børn "fejlede", hvad der skete ved undersøgelsen, og hvad deres udfald blev. Mest så jeg kan forberede mig selv. Barnet er jo ligeglad 
Vi skal til øjenlægerne på Banegårdspladsen i Herning, hvis nogen har erfaringer med dem hører jeg det også gerne
På forhånd tak og god weekend 
min datter havde skelen og var ved øjenlæge ved 6 mdr og kontrol ved 1 år.
Til kontrollen fik hun først tjekket styrken med et apparatet, som hun skulle kigge ind i (hun kunne se en bamse derinde) - derefter en synsprøve ved øjenlægen med tavler, som hun holdte op, hvor der var forskellige mønstre, hvor hun registrerede, om min datter kiggede på mønstrene. Derefter øjendråber, som skulle virke i 45 min, hvorefter hun igen fik målt med apparatet og slutteligt fik undersøgt øjenene af øjenlægen.
Resultatet blev, at hun ikke skeler, men har en lille bygningsfejl og en styrke på 0 (normalt er den +3-4'stykker i den alder) - så vi skal bare gå til årlig kontrol ved praktiserende øjenlæge 
Jeg tror mit bedste råd er at forberede jer på, at det kan tage noget tid. Vi var der sammenlagt i 2 timer, så var glad for, at jeg havde lidt mad med og rigeligt med bleer (af en eller anden grund sked min datter intet mindre end to gange på de par timer!).
held og lykke med det!
Anmeld
Citér