Vandfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. december 2015

CH2012

Jer som har prøvet vandfødsel... Kan I fortælle mig hvordan det foregår? 

Jeg har godt en overordnet ide om det, - også derfor jeg er nysgerri omkring at vide mere herom, da det er en fødselsmetode der tiltaler mig meget, og som jeg håber på at få lov til at gøre brug af... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2015

Hullahop92

Jeg havde planlagt at føde i vand. Jeg kom ned i karret, da jeg var cirka 7 cm. åben og det var SÅ rart! Jeg fødte ambulant på en privat fødeklinik og havde derfor ikke adgang til smertestillende - så det varme vand var rigtig dejligt og befriende. Man føler sig ikke så tung og nogle vil derfor måske føle sig bedre tilpas under selve fødslen, men ikke jeg. Da jeg kom til pressefasen kunne jeg slet ikke finde ro i karret (jeg følte, at jeg gled rundt på de glatte sider), så jeg kom op og endte med at føde 'på land'. 

Hvilke spørgsmål/tanker har du ift. vandfødsel? 

Anmeld Citér

4. december 2015

Vivienne

Jeg var i karret og det var rigtig dejligt. Min fødsel varede dog ialt 27 timer og en af jordemødrene mente at jeg skulle ud af karret, da der var chance for at veerne ville aftage. 

Jeg havde ellers ligesom dig planlagt vandfødsel, men sådan skulle det ikke gå. 

Jeg har en veninde som også ville i karret. Men hun kunne slet ikke tåle det og kom ud med det samme. 

Vi er jo alle forskellige og tingene går ikke altid som planlagt. 

Held og lykke med det i hvert fald 

Anmeld Citér

4. december 2015

Bebe89

Jeg fødte hjemme og vi havde lejet et fødekar og det var SÅ godt at være nede i det varme vand. Men jeg endte dog med at føde på sofaen da der blev for langt i mellem veerne til sidst. Men skal jeg føde igen skal jeg heeeeelt sikkert i vand igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.