Eksperthjælp: Gravid efter p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
1 svar
1 synes godt om
4. december 2015

Rikke Nielsen

Hej..

Jeg havde mens her fra D. 10 november til den 14 november og startede derefter IKKE på mine p-piller igen, og havde derfor ubeskyttet sex D. 15 dec, og havde i ugerne lige efter stor tissetrang, meget træt og har nu MEGET ømme eller følsomme brystvorter og tør hud hvilket jeg ikke plejer. Så har jeg også humør svingninger nogle dage og lidt øger udflåd. Og har haft en prikken i brystet i dag og den anden dag var det som om der var noget der hev i min mave.

Kan det lade sig gøre at jeg er blevet gravid så hurtigt??

Jeg er klar over der også sker en masse nyt med ens krop efter p-pille stop med er muligheden for graviditet der?

Mvh

Sine ..

Rikkes svar

Hej Sine

Jeg skal ikke kunne sige om du allerede er blevet gravid. Men ofte ligger ens ægløsning omkring 14. dagen efter ens menstruation. For dig ville det svarer til sidst i november måned. Du havde ubeskyttet sex d. 15/12 skriver du, men jeg tænker du har skrevet datoen forkert, da vi i dag kun har d. 4/12. Skulle du have haft ubeskyttet sex i starten af december, er det sandsynligt at du her har kunne blive gravid. 

Da kvinder alle oplever forskellige symptomer, både når de stopper med p-piller og når de bliver gravide, så vil vi ikke kunne tyde ud fra dine symptomer, om de stammer fra dit p-pille stop eller en mulig graviditet.

Så du bliver nød til at afvente, om du får din næste menstruation. Skulle den udeblive, kan du tage en graviditets test. Men ja muligheden for at du er blevet gravid forligger.

God dag til dig.

Hilsen Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. december 2015

MorTilN

Profilbillede for MorTilN
Mor til den dejligste dreng

Min erfaring er at det kan være en reaktion på p-pille stop. Jeg havde samme symptomer da jeg stoppede på dem  i sommers. Og jeg er ikke gravid endnu og har ikke været det

Du vil for evigt leve i mit hjerte far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+