At selv sige op under sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.065 visninger
4 svar
5 synes godt om
3. december 2015

Anonym trådstarter

Godaften

Min kære mand har været sygemeldt med stress i Ca 4uger. Hans arbejde er er virkelig ikke gode til at acceptere det. Han arbejder lidt, men mest hjemme fra. Han har det ikke ret godt med at komme ud på arbejdet. (Han siger det ikke direkte til mig, Men kan mærke han er usikker) 

De presser ham og han kaN virkelig ikke holde til det. Han virker meget som om han ikke vil være der mere. 

Men hvordan hænger det sammen økonomisk med at sige op selv under en sygemelding? ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2015

esioul

Anonym skriver:

Godaften

Min kære mand har været sygemeldt med stress i Ca 4uger. Hans arbejde er er virkelig ikke gode til at acceptere det. Han arbejder lidt, men mest hjemme fra. Han har det ikke ret godt med at komme ud på arbejdet. (Han siger det ikke direkte til mig, Men kan mærke han er usikker) 

De presser ham og han kaN virkelig ikke holde til det. Han virker meget som om han ikke vil være der mere. 

Men hvordan hænger det sammen økonomisk med at sige op selv under en sygemelding? ?

Når man er syg med stress, er noget af det sværeste at føle sig presset fra omgivelserne

Jeg tror..... kun tror... at han får karantæne i fagforeningen fordi han selv siger op, såfremt han er berettiget til dagpenge/sygedagpenge. 

Meeen.... Måske det giver ham andre bekymringer ikke at have sit job?

Bekymringer om hvad han så skal efter sygemeldingen?

God bedring til din mand 

Anmeld Citér

3. december 2015

Mamalou

Han risikerer at få karantæne ved a-kassen. Jeg vil anbefale, at han ringer og snakker med dem. Det kan være, at arbejdspladsen presser på fordi de overvejer fyring? Det ser man ofte (arbejder som socialrådgiver indenfor sygedagpengeområdet) Indenfor hvilket fagområde arbejder din mand, hvis du vil dele dette? Du er velkommen til at skrive privat, hvis der opstår spørgsmål

Anmeld Citér

3. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Han skal  ikke selv sige op. Han skal fastholde sin sygemelding og afholde sig fra at arbejde - og cutte al unødvendig kontakt med arbejdsgiver med mindre det drejer sig om obligatorisk sygesamtale. Han skal øjeblikkelig stoppe med at arbejde hjemmefra fordi de presser. Få evt. støtte fra lægen og kontakt fagforening. Opsiger han selv skal han bære den økonomiske "straf" i form af karantæne. Han får ikke dagpenge den første tid - og afhængig af jeres økonomi heller ikke nødvendigvis kontanthjælp. Held og lykke og god bedring med ham!

Anmeld Citér

3. december 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Når man er syg med stress, er noget af det sværeste at føle sig presset fra omgivelserne

Jeg tror..... kun tror... at han får karantæne i fagforeningen fordi han selv siger op, såfremt han er berettiget til dagpenge/sygedagpenge. 

Meeen.... Måske det giver ham andre bekymringer ikke at have sit job?

Bekymringer om hvad han så skal efter sygemeldingen?

God bedring til din mand 

Tak for svar.  Jeg var også bange  for at han får karantæne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.