rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
7 svar
2 synes godt om
2. december 2015

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg har siddet og lagt budget for at se hvordan det ville se ud hvis vi skulle flytte sammen. 

Det endte så ud i en større diskussion om rådighedsbeløbet. Kæresten mente det var alt for lille og jeg mente det var rigtigt fint. Jeg syntes måske at han er fuldstændig urealistisk?  I hvad han forventer at have til rådighed til fornøjelser og gaver.

Når alt er betalt af regninger og der er sat tilside til både mad og benzin osv., vil der være 6000 i gennemsnit tilbage hver måned.

Vi er 2 voksne, en teenager og et barn på ca. 1 år.

Hvad syntes i ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Hvis det er efter mad og benzin synes jeg det er rigeligt, 6000 er hvad vi har til alt også mad efter de faste udgifter er betalt, vi er 1 voksen og 2 børn hvor den ene er teenager og den anden er 4 år.

Anmeld Citér

2. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes det lyder fint. så kan i have, hvis man sætter det firkantet op, 2000 hver til "lommepenge", 500 til teenageren (afhængig af alderen) og 500 til gaver og lign. Det er da så fint  

Anmeld Citér

2. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Kæresten og jeg har siddet og lagt budget for at se hvordan det ville se ud hvis vi skulle flytte sammen. 

Det endte så ud i en større diskussion om rådighedsbeløbet. Kæresten mente det var alt for lille og jeg mente det var rigtigt fint. Jeg syntes måske at han er fuldstændig urealistisk?  I hvad han forventer at have til rådighed til fornøjelser og gaver.

Når alt er betalt af regninger og der er sat tilside til både mad og benzin osv., vil der være 6000 i gennemsnit tilbage hver måned.

Vi er 2 voksne, en teenager og et barn på ca. 1 år.

Hvad syntes i ?

Hvis 6000kr i realiteten kan sætte ind på en opsparing og bruge af ved behov sp er det 1000kr mere end Vi har pt så det ville i snilt kunne klare jer for mon ikke han bare syntes det er et stort skrid at tage og derfor finder på en undskyldning for hvorfor det ikke kan lade sig gørr

Anmeld Citér

2. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er det dine børn begge to? Tænker hvis han er vant til at have hele sin løn kun til sig selv, så er det jo nok også en pæn nedgang for ham. Men sådan er livet altså for langt de fleste familier  

Vi har pt 4500kr når mad og benzin er trukket fra. Også en familie på 4. 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor11 skriver:

Synes det lyder fint. så kan i have, hvis man sætter det firkantet op, 2000 hver til "lommepenge", 500 til teenageren (afhængig af alderen) og 500 til gaver og lign. Det er da så fint  

Wauw jeg kan da ikke regne her til morgen  2500 til hver selfølgelig  

Anmeld Citér

2. december 2015

Anonym trådstarter

Den store er min og den lille er hans 

Vi har boet sammen før men gik fra hinanden i starten af min graviditet. Så han ved hvad det indebærer. 

Jeg prøvede at finde frem til hvorfor han ikke syntes det var nok, men tror bare han har forventet meget mere end 6000 til fornøjelser.

Det er faktisk mere end han har til sig selv nu, der har han 6000 som skal bruges til benzin og mad også. 

Nu lader vi det ligge et par dage tror jeg og så må vi se. Ellers må vi jo lade være at flytte sammen.

Men jeg syntes det er et rigtigt pænt beløb 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Den store er min og den lille er hans 

Vi har boet sammen før men gik fra hinanden i starten af min graviditet. Så han ved hvad det indebærer. 

Jeg prøvede at finde frem til hvorfor han ikke syntes det var nok, men tror bare han har forventet meget mere end 6000 til fornøjelser.

Det er faktisk mere end han har til sig selv nu, der har han 6000 som skal bruges til benzin og mad også. 

Nu lader vi det ligge et par dage tror jeg og så må vi se. Ellers må vi jo lade være at flytte sammen.

Men jeg syntes det er et rigtigt pænt beløb 

Du kan jo spørge ham hvad han tænker at skulle bruge alle de penge til HVER måned evt regn ud hvor mange gange i måneden i kan komme ud at spise for de penge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.