Penge gave og socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.120 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg tillader at være anonym da dette spørgsmål ikke kommer bekendte af mig ved, jeg tænker at der måske vil være flerder vil svare hvis i også kan få lov til at være anonyme 

Sagen er den at min familie er kommet til en okay stor sum penge, og det familie medlem der har modtaget dem har overvejet at give nogen af dem til børn og børnebørn. 

Jeg er pt på SU og på barsel, jeg modtager alt hvad jeg kan få at ydelser fra det offentlige og til 2016 vil jeg også få uddannelsels hjælp da jeg ikke kan få dobbelt SU mensjevikkerne er på barsel. 

Det vides ikke endnu hvor mange penge der vil komme til mig men det er 10.000 + 

Hvis jeg får denne gave af familien kan jeg så blive anmeldt for socialt bedrager i ? Og glæder det også hvide kommer ind på en kreditor beskyttet konto? En kreditor beskyttet konto er en konge som kun JEG kan hæve fra, når pengen først er hævet kan de ikke komme tilbage. Den gør også at de steder jeg f.eks har lån til osv IKKE kan røre de penge. Og planen er at hvis det bliver aktuelt så skal de der ind, pengene skal bruges til hvis jeg en dag skal købe hus, bil eller hvad fremtiden bringer.

Håber som sagt der sidder nogen kloge holder der ude, og der skal siges at jeg for alt i verden ikke vil begå socialt bedrageri og det er årsagen til jeg spørg og lige nu er det uvist om persone overhovdet giver en penge gave.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2015

CutieKiwi

Er der ikke noget med at man betaler skat af pengegaver? Ser ingen problemer så længe arven ikke overstiger det du må tjene ved siden af din su pr år.

Anmeld Citér

1. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

En kreditorbeskyttet konto er en speciel konto, som f.eks en advokat opretter i ens bank, når man f.eks får udbetalt en erstatning efter f.eks en voldssag. 

Det er er ikke en konto som du bare kan oprette, fordi du ikke vil have at dine kreditorer skal kunne nappe pengene.

Anmeld Citér

1. december 2015

MoarMoar

Jeg ved ikke om det er socialt bedrageri. Men en kreditorbeskyttet konto er kun til erstatninger som du personligt har fået udbetalt fra en forsikring og ikke til en arv eller gave. 

Anmeld Citér

1. december 2015

tribk

Det bliver kun et problem hvis du kommer på kontanthjælp. Dine andre ydelser er uafhængige af om du har en formue.

En gave er ikke indkomst, så den påvirker ikke din su. Er det én af dine forældre må vedkommende give dig knap 60.000 uden de skal beskattes.

Men som nævnt, må du ikke have mere end 10.000 kr. hvis du kommer på kontanthjælp. Hvis jeg var dig ville jeg bruge pengene med det samme, på at betale gæld. Det vil altså også hjælpe dig når du engang vil købe hus. Måske endda mere end hvis du har dem til at stå på en opsparing. Afbetaling på gæld kan man jo ikke "komme til" at bruge på en sommerferie el. lig. Og gæld har altså stor indflydelse på hvor meget man kan låne til huskøb! 

Anmeld Citér

1. december 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg tillader at være anonym da dette spørgsmål ikke kommer bekendte af mig ved, jeg tænker at der måske vil være flerder vil svare hvis i også kan få lov til at være anonyme 

Sagen er den at min familie er kommet til en okay stor sum penge, og det familie medlem der har modtaget dem har overvejet at give nogen af dem til børn og børnebørn. 

Jeg er pt på SU og på barsel, jeg modtager alt hvad jeg kan få at ydelser fra det offentlige og til 2016 vil jeg også få uddannelsels hjælp da jeg ikke kan få dobbelt SU mensjevikkerne er på barsel. 

Det vides ikke endnu hvor mange penge der vil komme til mig men det er 10.000 + 

Hvis jeg får denne gave af familien kan jeg så blive anmeldt for socialt bedrager i ? Og glæder det også hvide kommer ind på en kreditor beskyttet konto? En kreditor beskyttet konto er en konge som kun JEG kan hæve fra, når pengen først er hævet kan de ikke komme tilbage. Den gør også at de steder jeg f.eks har lån til osv IKKE kan røre de penge. Og planen er at hvis det bliver aktuelt så skal de der ind, pengene skal bruges til hvis jeg en dag skal købe hus, bil eller hvad fremtiden bringer.

Håber som sagt der sidder nogen kloge holder der ude, og der skal siges at jeg for alt i verden ikke vil begå socialt bedrageri og det er årsagen til jeg spørg og lige nu er det uvist om persone overhovdet giver en penge gave.

Enig med de andre.

Med fare for at støde nogle, så er 10.000 altså peanuts i min verden, specielt når du snakker hus eller bil, det vil ingen forskel gøre om du har pengene i den situation eller ej, men til gengæld koster renterne på din gæld, og desto hurtigere du er ude af det, desto mere solid fremstår du i en lånesituation.

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Er der ikke noget med at man betaler skat af pengegaver? Ser ingen problemer så længe arven ikke overstiger det du må tjene ved siden af din su pr år.

Loven siger st børn og børnebørn kan få op til 60.700 kr om året skattefrit.

Anmeld Citér

1. december 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Loven siger st børn og børnebørn kan få op til 60.700 kr om året skattefrit.

Så er der jo ingen ko på isen 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mettefpigen

Du kan ikk bare få en kreditor beskyttet konto og hvis du er på kh så må du Heller ikk få en gave på over 10,000.... hvis du er på SU må du gerne ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.