advent- eller julekalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal vi give?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

835 visninger
5 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har to dejlige børn, en pige på 2 og en dreng på 8.

Min mand og jeg har ikke noget stort gavebudget i år og havde derfor snakket om at nøjes med adventsgaver til ungerne, men nu har vi fået at 

vide fra min eks, der er bopælsforælder på vores søn, at han vil give ham kalendergaver, og han regner dsuden med at jeg sørger for at vores søn får gaver hver dag han er hos os.

Min mand sagde at vi bare skulle nøjes med adventsgaver og så fortælle knægten en historie med at nisserne har for travlt til/svært ved at komme ud til os på landet hver dag, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre.

Tak for at læse og forhåbentlig svare - og undskyld hvis det er rodet. I må meget gerne uddybe jeres svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har to dejlige børn, en pige på 2 og en dreng på 8.

Min mand og jeg har ikke noget stort gavebudget i år og havde derfor snakket om at nøjes med adventsgaver til ungerne, men nu har vi fået at 

vide fra min eks, der er bopælsforælder på vores søn, at han vil give ham kalendergaver, og han regner dsuden med at jeg sørger for at vores søn får gaver hver dag han er hos os.

Min mand sagde at vi bare skulle nøjes med adventsgaver og så fortælle knægten en historie med at nisserne har for travlt til/svært ved at komme ud til os på landet hver dag, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre.

Tak for at læse og forhåbentlig svare - og undskyld hvis det er rodet. I må meget gerne uddybe jeres svar.

Hvor mange dage drejer det sig reelt om ? 

Min første tanke var at hvis det skulle have været advent gaver er i for sent ude ...Det var 1. Søndag i advent i søndags.

Hvis bopælsforælder har bestemt at give kalendergaver og forventer at i pr automatik køber til de dage barnet er hos jer - uden at i bliver spurgt synes jeg er tarveligt ... Men jeg ville nok alligevel vælge kalendergaver. Og igen hvor mange dage drejer det sig om ? Kalendergaver kan jo også være en klementin eller en håndfuld pebernødder ...

Anmeld Citér

1. december 2015

lineog4

Først vil jeg sige, at her hjemme er det kalendergaver og jeg troede det var det jeg stemte ud fra - havde ikke læst din tekst.

nu ved jeg ikke hvor mange dage det handler om, men tænker det sagtens kan gøre billigt -    en chokolade ting er jo også dejlig at få. Med min store datter er det næsten alla adventsgaver selvom hun får hver dag, jeg har købt få store gaver og så får hun fx chokolade eller andet småt. Jeg har forresten også fundet en del af gaverne i genbrugsen.

men når det er skrevet synes jeg ikke din x kan sætte rammerne for jeres juletraditioner og hvis I ikke har lysten til pakkekalender så er det sådan det er. Dog ville jeg ikke bruge argumentet med økonomi, da en pakkekalender kan koste det samme som adventsgave...

Anmeld Citér

1. december 2015

lullupigen

Sidste år gav vi ungerne advents gaver, hvilket jeg synes var hyggeligt - uden at det var nogle store og dyre gaver. 

I år har vi valgt at give nogle små kalendergaver i stedet, samt har vi købt denne her lille chokolade julekalender - og jeg er spændt på om det bliver et hit  

Jeg synes det er vigtigt at man bibeholde traditionen, og at det hele ikke går op i hvor meget man giver for, så det ikke bliver for vane fremover, at de forventer en masse. 

Glædelig 1 dec. by-the-way

/Lullu

Anmeld Citér

1. december 2015

Loa

lullupigen skriver:

Sidste år gav vi ungerne advents gaver, hvilket jeg synes var hyggeligt - uden at det var nogle store og dyre gaver. 

I år har vi valgt at give nogle små kalendergaver i stedet, samt har vi købt denne her lille chokolade julekalender - og jeg er spændt på om det bliver et hit  

Jeg synes det er vigtigt at man bibeholde traditionen, og at det hele ikke går op i hvor meget man giver for, så det ikke bliver for vane fremover, at de forventer en masse. 

Glædelig 1 dec. by-the-way

/Lullu

Hvilken tradition er det du synes der er vigtig at bibeholde?

Anmeld Citér

1. december 2015

Bebsen

Jeg giver kalendergaver, hos far får han 'kun' adventsgaver - jeg har løst 'problemet' ved at sørge for at de kalendergaver han skulle have haft her, mens han er ved faren, er ekstra små og så ligger der en lille bunke pakker ved nissedøren med et eller flere små breve fra Nissen, når han kommer hjem igen.

Tingene ér ikke ens hos mig og hos far, og det navigerer han ok rundt i, men han har osse været vant til det fra fødsel. Ville gerne have givet ham pakkerne med til far (ville aldrig forlange at far sku gå ud og købe gaverne!!)  men der er for det første en lillesøster og for det andet er det jo min tradition, og ikke deres

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.