Valg af uddannelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Blev I mere afklaret omkring uddannelsesvalg efter I blev mor/far?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

970 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2015

Anonym trådstarter

Hej

Jeg vil gerne høre fra nogen, som har/var i tvivl omkring valg af uddannelse, men som fandt ud af det da de fik barn.

Jeg er selv helt vildt i tvivl ang. uddannelse. Jeg går på HF, og pt. har jeg en idé om at jeg gerne vil læse til jordemoder, men efter alt det i medierne med hvordan virkeligheden er for en jordemoder, så er jeg virkelig kommet i tvivl.

Jeg aner virkelig ikke, hvad jeg drømmer om at vil uddanne mig til. Jeg er dog vant til at arbejde, og har ikke gået uden arbejde siden jeg var 13 år. 

Vores drøm, og noget vi virkelig ønsker os, er en familie. 

Så, er der nogen af jer, som blev mere afklaret med, hvad i gerne vil uddanne jer til/arbejde med, da i fik barn/børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hej

Jeg vil gerne høre fra nogen, som har/var i tvivl omkring valg af uddannelse, men som fandt ud af det da de fik barn.

Jeg er selv helt vildt i tvivl ang. uddannelse. Jeg går på HF, og pt. har jeg en idé om at jeg gerne vil læse til jordemoder, men efter alt det i medierne med hvordan virkeligheden er for en jordemoder, så er jeg virkelig kommet i tvivl.

Jeg aner virkelig ikke, hvad jeg drømmer om at vil uddanne mig til. Jeg er dog vant til at arbejde, og har ikke gået uden arbejde siden jeg var 13 år. 

Vores drøm, og noget vi virkelig ønsker os, er en familie. 

Så, er der nogen af jer, som blev mere afklaret med, hvad i gerne vil uddanne jer til/arbejde med, da i fik barn/børn?

Både ja og nej. Jeg tog en salgsassistent uddannelse inden børn - jeg sadlede om da vi havde fået nr 2 og jeg var heldig og få en elevplads og er i dag kontorassistent. Men jeg drømmer om mere uddannelse det er dog ikke muligt pt da det er på SU. 

Anmeld Citér

1. december 2015

Shiaz

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget, da jeg gik i gang med min nuværende uddannelse inden jeg blev gravid. Jeg læser til sygeplejerske og er rigtig glad for mit valg. Det at jeg er blevet mor, har betydet at jeg har udviklet mig megey og mit "omsorgs-gen" er blevet endnu stærkere. Jeg er, i kraft af at jeg er blevet mor, blevet bekræftet i at jeg har valgt rigtigt. Jeg er blevet meget mere motiveret og synes faktisk at vores hverdag som "unge" forældre under uddannelse kører på skinner Det lyder spændende med jordemoder uddannelsen - jeg kan godt forstå du bliver i tvivl med al det fokus der er på jordemødrenes dårlige vilkår! Det skræmmer egentlig også mig at vide, at jeg kommer til at skulle løbe meget stærkt - og måske ikke få mulighed for at være så god en sygeplejerske som jeg gerne vil. Men jeg brænder for mit fag, så det kan ikke skræmme mig væk ;-)

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym trådstarter

Shiaz skriver:

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget, da jeg gik i gang med min nuværende uddannelse inden jeg blev gravid. Jeg læser til sygeplejerske og er rigtig glad for mit valg. Det at jeg er blevet mor, har betydet at jeg har udviklet mig megey og mit "omsorgs-gen" er blevet endnu stærkere. Jeg er, i kraft af at jeg er blevet mor, blevet bekræftet i at jeg har valgt rigtigt. Jeg er blevet meget mere motiveret og synes faktisk at vores hverdag som "unge" forældre under uddannelse kører på skinner Det lyder spændende med jordemoder uddannelsen - jeg kan godt forstå du bliver i tvivl med al det fokus der er på jordemødrenes dårlige vilkår! Det skræmmer egentlig også mig at vide, at jeg kommer til at skulle løbe meget stærkt - og måske ikke få mulighed for at være så god en sygeplejerske som jeg gerne vil. Men jeg brænder for mit fag, så det kan ikke skræmme mig væk ;-)

Jeg er mere nervøs for, at en stilling som jordemoder kan have et stor betydning for familielivet. Hvor gammel er I da? :-D

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym

sygeplejerske er en god uddannelse

Anmeld Citér

2. december 2015

Anna2706

Nu er jeg i gang med en HG, er færdig til sommer :-) Startede på denne uddannelse efter jeg blev mor, men det er bestemt ikke min drømme uddannelse.. Efter fødslen og det at blive mor, har jeg haft en drøm om at blive jordemor eller noget i den dur. Så jeg kommer højst sandsynligt til at tage endnu en uddannelse, ud over den jeg er i gang med :-) 

Anmeld Citér

2. december 2015

Julemusen

Da jeg skulle søge ind på videregående uddannelse tilbage i 2009 sad jeg med mange overvejelser omkring studievalg ift placering, løn, arbejdstider under studiet og efter studiet. Jeg havde en liste på 5 uddannelser jeg godt kunne tænke mig. Min mand, dengang kæreste, søgte ind på idrætspædagogen i Aalborg, og vi ville gerne flytte sammen. Derfor var der 4 uddannelser tilbage på min liste, da den ene var i Århus. 

På Min liste var jordemoder, fysioterapeut, jura og informationsvidenskab.  både min mand og jeg snakkede om at få børn under uddannelsen og vi vil begge gerne have tre børn, hvis det var muligt. 

Derfor valgte jeg jordemoderen fra pga arbejdstider, studie tiden hvor man kan blive sendt langt væk i praktik samt arbejdsmiljøet. Det ville simpelthen ikke stemme overens med mine ønsker om børn, fri på helligdage, julen samt mulighed for deltidsarbejde mens jeg har små børn. 

I dag er jeg meget glad for at jeg valgte informationsvidenskab som 1. Prioritet og kom ind, da det var en fantastisk studietid med 12 timers undervisning om ugen, godt studiejob 8 timer om ugen og en hel del fleksibilitet da vi fik vores første to børn under uddannelsen :-) 

Anmeld Citér

2. december 2015

alenemor42

Jeg tog en udd. Som pædagog da min ældste søn var mindre og fik min datter under udd. Jeg blev dog træt af besparelser osv. Og tog en sosu hjælper udd. Og mangler nu de sidste 6 mdr.for at være færdig som sosu assistent som jeg går igang med om et par måneder når min barsel er slut. 

Jeg må dog sande at jeg er dødtræt af besparelser, ringe ledere, dårlig løn osv. At jeg til efteråret går igang med en helt ny udd. I et helt andet felt end mine tidligere jobs

Mit fokus har ændret sig fra drømme job til hvad der er praktisk og giver mig ordentlig løn og gode arbejdsvilkår.

Anmeld Citér

2. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

sygeplejerske er en god uddannelse

Jeg vil rigtig gerne hjælpe andre mennesker, men jeg er desværre ikke så god til syge mennesker. Jordemoder er noget andet, da de ikke er syg. 

Nogle idéer til hvad man ellers kan? 

Anmeld Citér

2. december 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Da jeg skulle søge ind på videregående uddannelse tilbage i 2009 sad jeg med mange overvejelser omkring studievalg ift placering, løn, arbejdstider under studiet og efter studiet. Jeg havde en liste på 5 uddannelser jeg godt kunne tænke mig. Min mand, dengang kæreste, søgte ind på idrætspædagogen i Aalborg, og vi ville gerne flytte sammen. Derfor var der 4 uddannelser tilbage på min liste, da den ene var i Århus. 

På Min liste var jordemoder, fysioterapeut, jura og informationsvidenskab.  både min mand og jeg snakkede om at få børn under uddannelsen og vi vil begge gerne have tre børn, hvis det var muligt. 

Derfor valgte jeg jordemoderen fra pga arbejdstider, studie tiden hvor man kan blive sendt langt væk i praktik samt arbejdsmiljøet. Det ville simpelthen ikke stemme overens med mine ønsker om børn, fri på helligdage, julen samt mulighed for deltidsarbejde mens jeg har små børn. 

I dag er jeg meget glad for at jeg valgte informationsvidenskab som 1. Prioritet og kom ind, da det var en fantastisk studietid med 12 timers undervisning om ugen, godt studiejob 8 timer om ugen og en hel del fleksibilitet da vi fik vores første to børn under uddannelsen :-) 

Det lyder rigtig dejligt. God idé med at lave en liste 
Jeg synes heller ikke, at jordemoder lever op til mine tanker omkring familielivet. Der er bare så mange udd. muligheder, at det er så svært at vælge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.