Da jeg skulle søge ind på videregående uddannelse tilbage i 2009 sad jeg med mange overvejelser omkring studievalg ift placering, løn, arbejdstider under studiet og efter studiet. Jeg havde en liste på 5 uddannelser jeg godt kunne tænke mig. Min mand, dengang kæreste, søgte ind på idrætspædagogen i Aalborg, og vi ville gerne flytte sammen. Derfor var der 4 uddannelser tilbage på min liste, da den ene var i Århus.
På Min liste var jordemoder, fysioterapeut, jura og informationsvidenskab. både min mand og jeg snakkede om at få børn under uddannelsen og vi vil begge gerne have tre børn, hvis det var muligt.
Derfor valgte jeg jordemoderen fra pga arbejdstider, studie tiden hvor man kan blive sendt langt væk i praktik samt arbejdsmiljøet. Det ville simpelthen ikke stemme overens med mine ønsker om børn, fri på helligdage, julen samt mulighed for deltidsarbejde mens jeg har små børn.
I dag er jeg meget glad for at jeg valgte informationsvidenskab som 1. Prioritet og kom ind, da det var en fantastisk studietid med 12 timers undervisning om ugen, godt studiejob 8 timer om ugen og en hel del fleksibilitet da vi fik vores første to børn under uddannelsen :-)
Anmeld
Citér