Slyngevugger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.467 visninger
11 svar
7 synes godt om
30. november 2015

heldyr

Er der nogle der har erfaring med slyngevuggen fra sneglehuset? Min datter sover fint om natten uden problemer, men om dagen sover hun nærmest ikke, kun hvis hun ligger på mit bryst eller i barnevognen når vi går tur. Det gør at hun er ekstremt overtræt og bare græder, hun har desuden også kolik/refluks  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Kan kun anbefale slyngevuggen, den virkede fra første dag på vores søn, han levede stort set i den det første år og sov til middag i den til han blev 3 år.

Den er let at have med og den er nem at bruge.

Så kan kun anbefales herfra 

Anmeld Citér

30. november 2015

heldyr

skovrup skriver:

Kan kun anbefale slyngevuggen, den virkede fra første dag på vores søn, han levede stort set i den det første år og sov til middag i den til han blev 3 år.

Den er let at have med og den er nem at bruge.

Så kan kun anbefales herfra 

Tror at jeg bestiller den nu så! Ville også bruge den som weekendseng når vi skal besøge svigerfamilien i London

Anmeld Citér

30. november 2015

Skovrup

heldyr skriver:

Tror at jeg bestiller den nu så! Ville også bruge den som weekendseng når vi skal besøge svigerfamilien i London

Jeg ved det er meget forskelligt hvordan ungerne har det i den, vores søn var ret ny da han fik den og alt hans middags søvn foregik deri, jeg kan huske en fra min mødregruppe prøvede den med hendes søn, men jeg var på besøg, hendes knægt sov i den 3 timer, hun måtte tage ham op, da jeg skulle hjem med min søn, som var kolik dengang og han kunne ikke sove i barnevogn.

Men min søn har altid skulle vugges i den, ellers kunne han ikke finde ro, men drengen fra min mødregruppe faldt instantly i søvn i den uden at blive vugget yderligere i den end hvad den selv vuggede da han kom ned i den.

Så vær opmærksom på at børn er forksellige.

Vi lavede en anordning til vores, så vi kunne vugge den fra sengen i soveværelset, ca 3 meter fra slyngevuggen, det var et reb, der havde et hjul at køre på, rebet sad i loftet på hjulet og rebet sad fast i slyngevuggen. Lidt svært at forklare, men har et billede, hvis du vil have inspiration

Anmeld Citér

30. november 2015

heldyr

skovrup skriver:

Jeg ved det er meget forskelligt hvordan ungerne har det i den, vores søn var ret ny da han fik den og alt hans middags søvn foregik deri, jeg kan huske en fra min mødregruppe prøvede den med hendes søn, men jeg var på besøg, hendes knægt sov i den 3 timer, hun måtte tage ham op, da jeg skulle hjem med min søn, som var kolik dengang og han kunne ikke sove i barnevogn.

Men min søn har altid skulle vugges i den, ellers kunne han ikke finde ro, men drengen fra min mødregruppe faldt instantly i søvn i den uden at blive vugget yderligere i den end hvad den selv vuggede da han kom ned i den.

Så vær opmærksom på at børn er forksellige.

Vi lavede en anordning til vores, så vi kunne vugge den fra sengen i soveværelset, ca 3 meter fra slyngevuggen, det var et reb, der havde et hjul at køre på, rebet sad i loftet på hjulet og rebet sad fast i slyngevuggen. Lidt svært at forklare, men har et billede, hvis du vil have inspiration

Det vil jeg da meget gerne!  

Anmeld Citér

30. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
heldyr skriver:

Er der nogle der har erfaring med slyngevuggen fra sneglehuset? Min datter sover fint om natten uden problemer, men om dagen sover hun nærmest ikke, kun hvis hun ligger på mit bryst eller i barnevognen når vi går tur. Det gør at hun er ekstremt overtræt og bare græder, hun har desuden også kolik/refluks  

De. Var genial for vores første barn. Han havde kolik og boede på os de første måneder lige indtil vi fik en slyngevugge. for ham var det godt, at den hopper op og ned i fjedren i stedet for en vugge som går fra side til side. Desuden lå han bare bedre i fosterstilling. 

Anmeld Citér

30. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
heldyr skriver:

Lyder smart med reb vi havde bare to kroge i loftet, een i stuen ved siden af sofaen (så man kunne sidde og vugge) og en i soveværelset ved siden af vores seng. Når vi gik i seng løftede vi ham bare af krogen og hang ham på den anden (haha lyder scarry)

Anmeld Citér

1. december 2015

Skouboe

Vær opmærksom på at hvis han har refluks, skal han ligge med hovedet hævet, for at minimere mængden af mavesyre i spiserøret, og det er jeg ikke sikker på at man rigtigt kan i en slyngevugge.

Anmeld Citér

1. december 2015

lullupigen

Hej Heldyr, 

Jeg har også haft rigtig gode erfaring med en slyngevugge da Fie ikke kunne sove i starten. Det er dog ikke lige den du omtaler jeg har brugt - men derimod denne her slyngevugge fra Naturebaby.dk. 

Den er måske lidt dyrere end mange af de andre du kan finde, men til gengæld er den økologisk, hvilket jeg personligt mener er vigtigt  

Håber det vil hjælpe på søvnen. 

Glædelig jul!

/Lullu 

Anmeld Citér

1. december 2015

Skovrup

heldyr skriver:

Jeg har desværre ikke et super perfekt billede af vores anordning, men tog et billede af dimsen vi sætter rebet igennem.

Rebet sidder på slyngevuggen, vi satte det på stangen, slyngevuggen sidder i en krog i loftet hvor det der hjul også sidder, så rebet kommer op gennem hjulet og man så kan hive i rebet hvorefter den så vipper slyngevuggen op og ned

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.