Kære alle,
Jeg er førstegangsgravid og i dag 32+6 og glæder mig selvfølgelig til, at vores lille fyr kommer ud - dog forhåbentligt ikke alt for tidligt :-) Jeg ville meget gerne høre, hvornår I fødte, og hvornår I fik diverse symptomer på, at fødselen var i vente (barnet sætter sig fast, slimproppen går, plukverker, forkortet livmoderhals, etc., etc.)?
- Da jeg var i uge 27-28 fik jeg at vide, at livmoderhalsen var forkortet til 2,9, og da det var lige lovlig tidligt, skulle jeg slappe af, ikke dyrke idræt, lyfte tunge ting mv. Vores søn har ligget med hovedet nedad siden uge 26. - Da jeg var 31+4 kom jeg en tur til vagtlægen og i scanneren, da slimproppen gik, havde plukverker og i relation til, at livmoderhalsen var forkortet. Livmoderhalsen var dog ikke forkortet yderligere, og jeg var ikke åben op igennem, så noget af slimproppen har siddet tilbage. - Da jeg var 32+0, sagde jordmoderen, at vores søn havde sat sig fast. Jeg forestiller mig, at det er sket et par dage tidligere. Plukverkerne er taget til, særligt om natten.
Kan alle disse symptomer være tegn på, at fødslen er snart i vente, eller kan man sagtens have alle disse tidlige symptomer og stadig føde til tiden? Til samme spørgsmål svarede jordmoderen bare, at der ikke var noget kritisk ved, at han kom for tidligt på nuværende tidspunkt, men at han helst skulle vente til efter uge 34 - så fik ikke rigtig svar på, hvorvidt tidlig fødsel var aktuel eller ej.
Nogle erfaringer? 
Anmeld
Citér