Lift eller voksipose?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.963 visninger
8 svar
1 synes godt om
30. november 2015

Aurora2

Hej  

Vi har købt en voksipose til vores førstefødte lille datter, fordi vi havde hørt at de er så smarte, så smarte. Mine kollegaer har sagt, at hvis man har sådan en, så skal man jo ikke have en lift, for det er nærmest "enten eller".. 

Så da vi var ude og købe en barnevogn, fik vi i stedet myggenet, regnslag, barnevognssele og madres med. 

Men nu er der nogle af mine veninder som siger, at en lift simpelthen er uundværlig.. Så nu er jeg da i syv sind!!! 

Min mand siger, at vi ikke kan blive ved og ved med at købe ting, og at vi jo så må købe den, når hun er født.. 

Nogen erfaringer med lift vs. voksipose?? 

Hilsen Christina

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg har begge dele og ville ikke undvære nogen af dem.. Her sov han i liften indenfor og når hi var på tur i starten da kalechen jo skærmer de små for for mange indtryk... Da han var ca 8 uger sov han i voksien udenfor.. Der er så mange meninger om dette emne og i skal lukke ørerne og gøre det i selv føler for

Anmeld Citér

30. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har ikke erfaring med at have dem til at sove indenfor i voksi, men de sover ihvertfald godt i den da den jo svøber omkring kroppen. Hvis du har termin nu til vinter tænker jeg lidt det kunne være et problem at der inde vel er en ok temperatur, mens der ude er koldt - jeg ved ikke hvordan man så gør i forhold til dynetype så det er tilpas begge steder.

En lift kan jo kun bruges 3-5 mdr, så hvis man kan få det til at fungere med voksien var det måske smartest. Alternativt kan liften da købes brugt (og så bare en ny madras), så kan det gøres for under 500kr

Anmeld Citér

30. november 2015

A-1995

Jeg har begge dele og ville ikke undvære nogen af dem. Anton sover i liften indenfor og når vi er nogen steder så han har et genkendeligt sted at sove. 

Og voksien sover han i udenfor i barnevognen. 

Vi bruger også stadig voksi til den store på halvandet og er super glade for den til begge drenge ☺️

Anmeld Citér

30. november 2015

Liam

Vi har begge dele, men bruger faktisk kun voksiposen. 

Skulle jeg vælge mellem de to ting ville jeg helt klart vælge voksiposen.

Anmeld Citér

30. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Aurora2 skriver:

Hej  

Vi har købt en voksipose til vores førstefødte lille datter, fordi vi havde hørt at de er så smarte, så smarte. Mine kollegaer har sagt, at hvis man har sådan en, så skal man jo ikke have en lift, for det er nærmest "enten eller".. 

Så da vi var ude og købe en barnevogn, fik vi i stedet myggenet, regnslag, barnevognssele og madres med. 

Men nu er der nogle af mine veninder som siger, at en lift simpelthen er uundværlig.. Så nu er jeg da i syv sind!!! 

Min mand siger, at vi ikke kan blive ved og ved med at købe ting, og at vi jo så må købe den, når hun er født.. 

Hilsen Christina

Nu er min datter sommerbarn så jeg har haft lift til hende. Og jeg kunne ærlig talt ikke undvære den. Men det var mest fordi det var så varmt at hun ikke kunne blive pakket ind i sin dyne (hun var en værre puttegris, og ville meget gerne svøbes) i stedet var jeg nødt til at vugge hende i liften for at hun ville sove. 
Jeg købte en voksi da hun var 4 mdr (november) og var SÅ glad for den! hun begyndte fra den ene dag til den anden at sove 2x3 timer kontra 2-3x1 time.. 

Skulle det en dag ske at jeg får et vinterbarn så vil jeg helt sikkert købe en voksi med bæreplade (havde jeg også til min datter) og så undvære lift. Så snart de må sove udenfor er der jo ikke det store problem med at få dem til at sove indenfor udover om aftenen. Og der sov min datter i min seng indtil hun kom i tremmeseng. Så det ville jeg helt klart vælge

Anmeld Citér

30. november 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Aurora2 skriver:

Hej  

Hilsen Christina

Liften er rigtig god at have i starte, og det gør også din barnevogn lettere at sælge igen når du er færdig med den. Køb evt en brugt som matcher din barnevogn. Her brugte vi liften i døgndrift de første 3-4 mdr, i tremmesengen, på ture, overalt i huset. Nu er den skiftet ud med en voksi på turen og Babynest i tremmesengen.

Anmeld Citér

30. november 2015

Kay

det kommer an på hvilken årstid barnet er fra  

vores store fra august født midt i hedebølge var voksi bedøvende lige meget de første måneder for der brugte vi liften... men da det blev efterår var jeg så glad for vores voksi  og den bruges jo igen vinteren efter  

vores nummer to er fra oktober... og vi har ikke haft lift til hende og ikke savnet den spor... for hun kom i voksi med det samme  og liften vokser de jo ud af når de er 4-6 måneder (ca) hvor voksien kan bruges til de er 3 år  

hvis du bestemmer dig for en lift kan man tit finde dem fine brugte til ca 50 kr 

Anmeld Citér

13. december 2015

Aurora2

Tak for alle jeres svar.. 

Havde nemlig også overvejet, om jeg skulle købe en lift brugt, da jeg godt kan se, at den generelle holdning er, at det er skønt med en lift også.. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.