Hjælp! Hvordan stopper jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. november 2015

Anonym trådstarter

Kære kvinder.

Min søn er lige fyldt 1 år.

Jeg vil rigtig gerne stoppe amningen! Har virkelig nydt de 12 måneder, men nu ønsker jeg at stoppe.

Mit kæmpe dilemma er, at jeg ikke aner hvordan jeg skal putte ham uden bryst?!!! Om natten er det den eneste måde jeg kan få ham til at sove på. Han vil hverken sut eller flaske. Jeg har det rigtig skidt med hvis han skal græde sig selv i søvn. For det meste kan jeg få ham til at sove lur om formiddagen i barnevognen, men slet ikke om natten?

Jeg har prøvet med sang, historier, nusseklud, you name it, intet virker!!

min mand arbejder om natten, så han kan ikke tage over  

Jeg har brug for gode råd, til hvordan jeg selv kan vænne min søn af med amning, ISÆR AT BLIVE AMMET I SØVN! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

havde det samme problem med min datter.

Og vi endte med at give hende en kold tyrker. Altså stoppede al amningen fra den ene dag til den anden. Hun fik så en god nat flaske med mme under putningen.

Og jeg fik nogle piller fra lægen til at stoppe mælkeproduktionen. 

Det første par dage var lidt hårde og det er en klar fordel, hvis far kan tage flasken de første par dage, så der ikke er et par mælkeduftende bryster, men efter tre dage kunne jeg uden problem give flasken og putte uden amning og alt for meget gråd.

Held og lykke med projektet

Anmeld Citér

30. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vil også sige du kan regne med et par dages kamp. Her er det en fordel (synes jeg) at man har taget piller, for så MÅ du nemlig ikke amme, da medicinen går i mælken. På den måde er der mindre chance for at man opgiver undervejs. Men nogen er jo lidt imod de piller - jeg er dog stoppet 2 gange med uden problemer (har faktisk aldrig hørt om nogen der fik problemer, kun alle dem der var bange på forhånd).

Og så gør det når far har 2 fridage i streg, du kan evt tage på veninde besøg så du slipper for at høre på det - de små kan nogen gange fornemme at man er i huset. Og måske går det endda super let når du ikke er der 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.