Midt om natten ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. november 2015

"Anarkisten"

I nat, helt præcist kl. 01.51, vågnede lillebror på 2,5 år. Han plejer ikke at vågne om natten, medmindre han er syg eller ved at blive det. Onde drømme kan selvfølgelig også vække ham, men der er oftest først på moreenen. I nat vågned

e han og kaldte på sin mor (mig). Ikke ked og lød faktisk ret vågen. Jeg gik derind og ville putte ham, men han ville med ind til os i dobbeltsengen. Tænkte, at han ville putte sig med det samme hvis han fik lov, så han kom med mig ind i sengen. DET var dumt....eller, ja jeg ved ikke, ham brugte i hvert fald næste 3 timer på at falde i søvn igen. Så manglede han putteklude , så ville han se noget på min telefon, så ville han have havregrød, så ville han lege med legobilen. Mor her, sagde selvfølgelig nej og godnat, alt i mens far snorkede derudaf. Han kapitulerede til sidst og jeg ved ærligt ikke hvad klokken blev, men i hvert fald tog det aaaaaalt for lang tid. 

Hvad tænker I, mine damer? Hvorfor mon ham vågnede og var "frisk". Skulle jeg have insisteret  på, at han blev i sin egen seng? Nogen der har prøver noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
"Anarkisten" skriver:

I nat, helt præcist kl. 01.51, vågnede lillebror på 2,5 år. Han plejer ikke at vågne om natten, medmindre han er syg eller ved at blive det. Onde drømme kan selvfølgelig også vække ham, men der er oftest først på moreenen. I nat vågned

e han og kaldte på sin mor (mig). Ikke ked og lød faktisk ret vågen. Jeg gik derind og ville putte ham, men han ville med ind til os i dobbeltsengen. Tænkte, at han ville putte sig med det samme hvis han fik lov, så han kom med mig ind i sengen. DET var dumt....eller, ja jeg ved ikke, ham brugte i hvert fald næste 3 timer på at falde i søvn igen. Så manglede han putteklude , så ville han se noget på min telefon, så ville han have havregrød, så ville han lege med legobilen. Mor her, sagde selvfølgelig nej og godnat, alt i mens far snorkede derudaf. Han kapitulerede til sidst og jeg ved ærligt ikke hvad klokken blev, men i hvert fald tog det aaaaaalt for lang tid. 

Hvad tænker I, mine damer? Hvorfor mon ham vågnede og var "frisk". Skulle jeg have insisteret  på, at han blev i sin egen seng? Nogen der har prøver noget lignende?

Nu er min datter kun 1½ år, men hun er inde i en periode hvor hun punkt 1 vågner meget tidligt og punkt vågner midt om natten.

Uanset hvad tid hun vågner ligger hun og piver indtil jeg kommer ind til hende. Så bliver jeg mødt af et frisk og glad Hej!

Når det er midt om natten tager jeg hende enten op og vugger hende eller lader hende blive i sengen og nusser hende til hun falder til ro. Det er ikke altid nus virker, men så virker det at vugge. 

Når hun vågner kl 5 går jeg absolut ikke ind til før hun græder. Hvis/når hun begynder at græder tager jeg hende IKKE op, men bliver ved med at putte hende i sengen og nusse hende til hun giver op og sover videre. Det virker som regel i løbet af 15-20 minutter.

Midt om natten kan jeg godt finde på at tage hende ind til mig, men hvis jeg gør det om morgenen så ved jeg at hun putter maks 15 minutter før hun begynder at ligge og pille mig i øjne og næse og ville lege. Så om morgenen skal hun ligge i sin seng indtil klokken er i hvert fald 6.

Anmeld Citér

29. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Om han skulle blive i egen seng eller ej, kan kun du vurdere alt efter hvordan han er og hvad han er vandt til min mindste på halvandet er de sidste 14 dage vågnet Kl. 4.47. Spørg mig ikke hvorfor eller hvordan pokker hans krop kender klokken så godt han er absolut ikke frisk på det tidspunkt, men sover kun halvvejs/uroligt videre til ca. 06.30 hvis jeg tar ham med ind i min seng .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.