Dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
16 svar
1 synes godt om
27. november 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle der ved hvor meget man får ? Jeg betaler til den høje sats og har timer nok. Jeg tjener 143 i timen plus nattillæg som er lidt over 30 kr. Jeg er ansat på 28 timer om ugen men nogle måneder tjener jeg mere da løn perioden går fra den 15 til den 15. Jeg har ingen ide om hvad jeg kan forvente. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er der nogle der ved hvor meget man får ? Jeg betaler til den høje sats og har timer nok. Jeg tjener 143 i timen plus nattillæg som er lidt over 30 kr. Jeg er ansat på 28 timer om ugen men nogle måneder tjener jeg mere da løn perioden går fra den 15 til den 15. Jeg har ingen ide om hvad jeg kan forvente. 

Vi er nemlig i fertilitets behandling og vores firma er erklæret konkurs idag. Plus vi skal flytte den 1/1 så vil gerne være forberedt på det værste 

Anmeld Citér

27. november 2015

Sprit25

Jeg vil anbefale at ringe til din fagforening. Og er ked af at hører med jeres virksomhed

Anmeld Citér

27. november 2015

Tiggi

Vil også sige ring til a-kasse/fagforening.

Men mit bud vil være 3129.18918919 kr om ugen før skat.

Altså normalt kan man få 4135 kr om ugen ved 37 timer, hvis du så dividerer det igennem til pr. Time og så ganger med dine 28 timer får du den sats :-) men du må endelig ikke hænge mig op på det :-)

Anmeld Citér

27. november 2015

Tiggi

Husk at udbetalingerne falder mærkeligt så nogle gange får man for 4 uger andre gange for 5 uger :-)

Anmeld Citér

27. november 2015

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Vil også sige ring til a-kasse/fagforening.

Men mit bud vil være 3129.18918919 kr om ugen før skat.

Altså normalt kan man få 4135 kr om ugen ved 37 timer, hvis du så dividerer det igennem til pr. Time og så ganger med dine 28 timer får du den sats :-) men du må endelig ikke hænge mig op på det :-)

Okay tak jeg ringer selvfølgelig også til akasse på mandag men lige nu er jeg ved at blive sindsyg stresset over det og det dur ikke lige nu. Blev insemineret i mandag og stress hjælper ikke ligefrem

Anmeld Citér

27. november 2015

DortheL

Anonym skriver:

Jeg har arbejdet på 28 timer i ugen. Jeg får den højeste sats 4135. 

Anmeld Citér

27. november 2015

GrønStjerne

Gå ind på borger.dk og tjek lønmodtagernes garanti fond. Der står en masse om hvordan man skal forholde sig. Det hjalp mig da jeg skulle finde hoved og hale på det hele. 

Jeg var møllen igennem sidste år. Det er et bureaukratisk helvede, men man kommer ud på den anden side. Min fagforening var så god til at hjælpe og udregne osv. 

Anmeld Citér

27. november 2015

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Jeg har arbejdet på 28 timer i ugen. Jeg får den højeste sats 4135. 

Okay tak så er der håb

Anmeld Citér

28. november 2015

Boble123

Satsen bliver beregnet ud fra din løn, og altså ikke dine 28 timer, og man er ikke garanteret højeste sats bare fordi man er fuldtidsforsikret. 

I 2015 skal man have en gennemsnitlig månedsløn på knap 21.700 kr. brutto, for at kunne få højeste sats - det beløb stiger hvert år ligesom dagpengesatsen. Hvis din løn er lavere får du beregnet en sats ud fra det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.