Amning og flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.021 visninger
10 svar
3 synes godt om
27. november 2015

KarinaU

Hej 

jeg har en snart 3 uger gammel søn og jeg har et lille problem. 

Jeg kan ikke mætte ham om aften. Jeg ammer og om dagen går det fint og han har det godt, men om aften ammer jeg hele tiden og jeg kan ikke mætte ham. Kan jeg godt give ham flaske. Først amme og så flaske bagefter? 

Jeg vil prøve at købe nan sensilac da han har problemer med maven, er der nogle der har affaringer med det?

Vi har i starten givet ham lidt nan, da hans blodsukker var for lavet og hospitalet vil gerne have vi gav ham et lille bære når vi have ammet. Og har hørt det er godt at fortsætte med det mærke man har været i gang med, er det rigtig? 

På forhånd tak  

mvh Karina 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

GrønStjerne

Det er helt normalt at de spiser MEGET om aftenen, det er ikke nødvendigvis fordi du ikke kan mætte ham, det kan også være fordi han "lægger an" til at sove mere om natten. Alle mine 3 stk. har gjort det der i nogle uger mens de var helt små. Det gik lige så stille over.

Så længe du kan holde det ud, og han ikke er ked af det men bare spiser, kan du sagtens fortsætte som du gør.

Når det så er sagt: Jeg havde en periode (mit barn er 3 måneder nu), hvor jeg gav en flaske om aftenen, fordi det simpelthen var så hårdt at sidde 3 timer hver aften. Det gik ok, og så længe jeg gav bryst først gik det. Jeg er nu tilbage på at amme fuldt, så det smadrer ikke nødvendigvis det hele, men hvis junior bliver for glad for flaske kan det godt være han vil foretrække den fremover.

Anmeld Citér

27. november 2015

KarinaU

GrønStjerne skriver:

Det er helt normalt at de spiser MEGET om aftenen, det er ikke nødvendigvis fordi du ikke kan mætte ham, det kan også være fordi han "lægger an" til at sove mere om natten. Alle mine 3 stk. har gjort det der i nogle uger mens de var helt små. Det gik lige så stille over.

Så længe du kan holde det ud, og han ikke er ked af det men bare spiser, kan du sagtens fortsætte som du gør.

Når det så er sagt: Jeg havde en periode (mit barn er 3 måneder nu), hvor jeg gav en flaske om aftenen, fordi det simpelthen var så hårdt at sidde 3 timer hver aften. Det gik ok, og så længe jeg gav bryst først gik det. Jeg er nu tilbage på at amme fuldt, så det smadrer ikke nødvendigvis det hele, men hvis junior bliver for glad for flaske kan det godt være han vil foretrække den fremover.

Det begynder bare at gøre ondt i mine bryster til sidst fordi der ikke er mere mælk og fordi han lægger så længe og sutter. :s 

tak for dit svar, det er dejligt med gode råd, ig høre jeg ikke er den eneste  

Anmeld Citér

27. november 2015

GrønStjerne

Det var det samme for mig, brysterne virkede tømt, og hun lå og suttede og suttede.  Det hjalp meget for mig at hun fik den ene flaske om aftenen. Det gav noget overskud, så brysterne ikke var så ømme, og jeg kunne hvile lidt. Hun gik som regel i dørken efter en flaske og sov til midnat. Så var der mere mælk at give af. 

Man kommer jo ikke udenom at det jo gør at mælkeproduktionen bliver holdt kunstigt nede af det, men for mig var det lige det der skulle til for at vi kunne hænge sammen herhjemme. Jeg ville lige dobbelttjekke med sundhedsplejersken men her var det vores der foreslog det, så ��

Anmeld Citér

27. november 2015

KarinaU

GrønStjerne skriver:

Det var det samme for mig, brysterne virkede tømt, og hun lå og suttede og suttede.  Det hjalp meget for mig at hun fik den ene flaske om aftenen. Det gav noget overskud, så brysterne ikke var så ømme, og jeg kunne hvile lidt. Hun gik som regel i dørken efter en flaske og sov til midnat. Så var der mere mælk at give af. 

Man kommer jo ikke udenom at det jo gør at mælkeproduktionen bliver holdt kunstigt nede af det, men for mig var det lige det der skulle til for at vi kunne hænge sammen herhjemme. Jeg ville lige dobbelttjekke med sundhedsplejersken men her var det vores der foreslog det, så ��

Tusind tak. Jeg prøver at snakke med sundhedsplejesken omkring det  

Anmeld Citér

28. november 2015

Babygirl2014

Hej,

Det er meget normalt, da der ved 3 uger ligger et appetitspring, prøv at læse dette:  http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring

Hvis du giver flaske, så kan du i værste tilfælde risikere at amningen går i vasken, da amning handler om udbud og efterspørgsel. 

Jeg trøstede mig selv med, at vide at det kun var for en periode - det er hårdt at amme i starten, men det er virkelig guld værd når det bare kører 

Håber du finder en løsning

Anmeld Citér

28. november 2015

modesty

KarinaU skriver:

Hej 

Jeg kan ikke mætte ham om aften. Jeg ammer og om dagen går det fint og han har det godt, men om aften ammer jeg hele tiden og jeg kan ikke mætte ham. Kan jeg godt give ham flaske. Først amme og så flaske bagefter? 

Jeg vil prøve at købe nan sensilac da han har problemer med maven, er der nogle der har affaringer med det?

Vi har i starten givet ham lidt nan, da hans blodsukker var for lavet og hospitalet vil gerne have vi gav ham et lille bære når vi have ammet. Og har hørt det er godt at fortsætte med det mærke man har været i gang med, er det rigtig? 

På forhånd tak  

mvh Karina 

Det er helt normalt, og det kan komme i perioder i den første håndfuld måneder. 

Så længe han tager på som han skal, ville jeg ikke bruge erstatning, men blot acceptere at de pressede aftener er en del af det nye moderskab - i en periode. Det normaliserer sig igen indenfor en overskuelig fremtid.

Anmeld Citér

28. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Hvis han bare hyggesutter hos Fog har han måske bare en meget stort suttebehov og skal måske have en dut hvis han ik allerede bruger det og ja det lyder til st det er appetitspring og det hår over i løbet af nogle dage ( nogle gange lidt længere)

Anmeld Citér

28. november 2015

Sandratoft

KarinaU skriver:

Hej 

På forhånd tak  

mvh Karina 

Jeg ville aldrig supplere med flaske, det er ganske normalt det der sker Bare am din søn alt det han har lyst til.  Du kan evt læse lidt om friamning et sted. 

Det er så kort tid at du skal sidde lænket til sofaen med et barn hængende i babsen, så mit råd er at holde ud. 

Det er så ærgerligt at høre når kvinder tyr til flasken til deres bitte små børn når de egentlig godt kan amme. Appetitspring og tigerspring gør at børnene gerne vil spise oftere. 

Desuden vil en hel aftenflaske muligvis ham endnu mere ondt i maven. 

Anmeld Citér

28. november 2015

FrkGranger

Min søn var altid sådan om aftenen, han lå gerne ved brystet i 2-3 timer hver aften, og ville gerne falde i søvn der inden han blev lagt i seng... Han bruger så heller ikke sut..

Jeg lod ham gøre det, men af og til fik han en flaske, fordi han havde dårlig sutteteknik (selv om det så rigtigt ud, har senere fundet ud af han havde for kort læbebånd og derfor holde jeg aldrig op med at have ondt, han blev ammet i 4 mdr fuldt ud, og havde mave problemer...

Han fik til han blev 5 mdr suppleret op, først med Nan h.a og derefter sanselic som der fungerede med hans mave... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.