Det er over grænsen. Jeg ville snakke med hende om at du ikke bryder dig om at blive talt sådan til. Hendes søn er voksen, og bestemmer selv hvordan han lever. Han synes jo nok "forholdene han skal leve under" er fine, siden I bor sammen selvom du ikke vasker gulvet hver uge.
Du må sige til hende at det er en læge der har fortalt dig hvad du skal og ikke skal, og at det er sårende at hun nærmest lader som om du er pjevset eller ikke gider gøre rent. Det er noget du gør for hendes barnebarn, og det er ikke fedt at blive talt til sådan. Det er fantastisk at hun har arbejdet hårdt under graviditeten (det har jeg også selv under min første graviditet, men ikke her sidste gang hvor jeg var meget dårlig), men graviditeter er forskellige, og børnedødeligheden er så lav som den er nu fordi man passer bedre på gravide i dag end dengang hun fik børn.
Jeg synes selvfølgelig at du skal gøre det så pænt som muligt, men hvis hun ikke vil høre efter er det helt i orden at sige fra. Hvis du ikke selv kan få hende til at forstå det må du have din mand ind over.
Anmeld
Citér