Amning - og en aften ude.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg ammer min datter fuldt ud. Jeg skal til min første begivenhed efter hendes fødsel, her om en uge. Jeg har på ingen måder rørt hverken smøger eller alkohol i/efter graviditeten, men har sådan lyst til at kunne drikke et par stykker og ryge et par smøger. 

Jeg malker ud, så hun kan få om natten imens jeg er væk. Næste dag når jeg skal amme igen, hvor meget skal jeg så malke ud og smide ud, inden jeg må amme hende igen.? Andre der har prøvet det og ved lidt om det? Jeg har på ingen måde tænkt mig at blive fuld. Bare drikke et par enkle og ryge et par smøger. 

Jeg er ikke ude efter: "hold dig fra det", og belærende svar. Jeg vil gerne høre noget konkret fra folk med erfaring :-) jeg er nok ikke den eneste der i over et år, godt kunne tænke sig et glas Verdi og en smøg. tak. :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

januar16

Jeg ved ikke hvordan rygning påvirker mælken, men har i et reality-show set at man kan købe strips til at teste alkohol i mælken med. (Ja det var med dem fra Jersey shore). Anywhooo det eksisterer 

Anmeld Citér

27. november 2015

Anna2706

Det lyder skønt :-) Husker selv, hvordan jeg længes efter en aften ude, hvor man kunne nyde lidt at drikke osv. 

Da jeg for første gang skulle malke ud til aftenen, malkede jeg rigeligt ud. Kan ikke huske hvad jeg gjorde dagen efter, om han bare blev ammet uden jeg malkede ud først, men ærlig talt, tror jeg ikke der sker noget ved det, så længe du ikke drikker dig hammer stiv ;-) 

Anmeld Citér

27. november 2015

Leneur

Ved ikke med alkohol men da jeg ammede fik jeg at vide af sp at hvis jeg ikke kunne holde mig fra smøgerne så skulle der helst gå 3 timer fra jeg havde røget til jeg skulle amme igen, så hun ikke fik noget i mælken... 

Anmeld Citér

27. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg ammer min datter fuldt ud. Jeg skal til min første begivenhed efter hendes fødsel, her om en uge. Jeg har på ingen måder rørt hverken smøger eller alkohol i/efter graviditeten, men har sådan lyst til at kunne drikke et par stykker og ryge et par smøger. 

Jeg malker ud, så hun kan få om natten imens jeg er væk. Næste dag når jeg skal amme igen, hvor meget skal jeg så malke ud og smide ud, inden jeg må amme hende igen.? Andre der har prøvet det og ved lidt om det? Jeg har på ingen måde tænkt mig at blive fuld. Bare drikke et par enkle og ryge et par smøger. 

Jeg er ikke ude efter: "hold dig fra det", og belærende svar. Jeg vil gerne høre noget konkret fra folk med erfaring :-) jeg er nok ikke den eneste der i over et år, godt kunne tænke sig et glas Verdi og en smøg. tak. :-) 

Så vidt jeg ved kan du beregne promillen i din mælk på samme måde som man beregner den i blodet. Altså noget med vægt,antal genstande og tiden efter. Tror du kan finde en beregningsmodel på nettet et sted  

Så sådan helt praktisk behøves du ikke malke ud og smide væk, mælken renser sig selv for alkohol. Dog vil jeg råde dig til at malke ud når du er hjemme igen, da dine brister nok bliver spændte, og det mælk skal du så selvfølgelig smide væk

Og helt lavpraktisk skal din datter også ville tage flaske.

God tur

Anmeld Citér

27. november 2015

modesty

Der er blevet lavet flere større undersøgelser som viser at alkohol stort set ikke kan spores i modermælk. Den dér med 3 timer pr. genstand holder ikke i retten. Det er ikke info man er vild med at offentliggøre vidt og bredt da man ikke vil tilskynde nye mødre med alkoholproblemer at gå amok med sprutten.

Men altså. Tag du bare afsted og drik lidt og ryg lidt. Det sker der absolut intet ved.

Du kan ikke malke et stof ud af kroppen efterfølgende. Det er antal timer som stoffet befinder sig i systemet der er afgørende. Men det er primært i din blodbane og altså kun en lillebitte mængde der bliver ført over til mælken. Ikke noget du skal bekymre dig om.

Se f.eks her:

http://www.graviditet.dk/amning-og-alkohol

Der er også blevet lavet flere internationale studier for længere tid siden som viser det samme.

Anmeld Citér

27. november 2015

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar. Jeg regner med at tage et par genstande og stoppe i hvert fald nogle timer inden jeg skal hjem. Har aldrig været vild med at være fuld, så det bliver ikke mere end det. Smøgerne frygtede jeg mest. Men har bare glædt mig sådan til at kunne ryge et par stykker med god samvittighed. Hun bliver først ammet næste dag igen, uden flaske. Så håber jeg at det går. 

Anmeld Citér

27. november 2015

modesty

Anonym skriver:

Tusinde tak for jeres svar. Jeg regner med at tage et par genstande og stoppe i hvert fald nogle timer inden jeg skal hjem. Har aldrig været vild med at være fuld, så det bliver ikke mere end det. Smøgerne frygtede jeg mest. Men har bare glædt mig sådan til at kunne ryge et par stykker med god samvittighed. Hun bliver først ammet næste dag igen, uden flaske. Så håber jeg at det går. 

Det gør det helt sikkert :-)

Anmeld Citér

27. november 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Vil bare sige rigtig god fornøjelse , nyd aftenen 

Anmeld Citér

27. november 2015

Anonym trådstarter

Tak. Ja må hellere nyde den, når det sker så sjældent. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.