Eksperthjælp: Kære Lene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. november 2015

Rikke Nielsen

Hej Rikke

Jeg blev ledt ind på denne side, da jeg selv er sygeplejerske og meget interesseret i at arbejde med noget lignende dette. Er det en specialuddannelse, eller hvordan tager jeg denne overbygning?

Mange hilsner
Lene Pedersen

Rikkes svar

Kære Lene

Tak for din mail.

CVU Øresund udbyder diplomuddannelsen i Obstetrisk ultralydsscanning, et 6 ugers kursus forløb, som giver en god teoretisk uddannelsen. Man kan deltage i kurser gennem DFMS. Den praktiske certificering kan opnås på et kursus afholdt af Fetal Medicine Foundation i London, mens den praktiske del først kan gennemføres efter man har scannet gennem længere tid, hvor man får godkendt egne ultralydsbilleder og gennemfører den praktiske certificering på Skejby, Riget eller Hvidovre hospital. 

Så man vil altid stå godt ved at have diplomuddannelsen og evt kursus fra Fetal medicine Foundation.

Håber du kan bruge lidt af dette til inspiration til dit uddannelses forløb.

God dag til dig.

Hilsen Rikke

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. december 2015

lene1718

Mange tak for svar!

Er det korrekt forstået at inden man kan blive optaget på kurset, så skal man have 2 års erhvervserfaring? 

Lyder spændende med at tage det praktiske i London. 

Er helt ekstatisk omkring det! Har dog indtil videre kun et års erhvervserfaring. Ved du, om kurset tilbydes i flere byer, eller om det er forskelligt hvor det afholdes? 

Mvh. Lene Pedersen 

Anmeld Citér

14. december 2015

Rikke Nielsen

Profilbillede for Rikke Nielsen

Kursus har været afholdt på CVU Øresund og CVU Nordjylland. 

Jeg tror godt du må tilmelde dig kurset selvom du ikke har været beskæftiget med området i 2 år.

God dag til dig.

Hilsen Rikke Kristensen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.