E cigaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
6 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2015

Mom2Two

Jeg kom til a tænke på noget, de dér e cigaretter, hvad er røgen for noget? Min bror ville nemlig ryge indenfor, og jeg aner ikk om det er giftigt (som smøger)? 

Hvad er jeres holdning til dem?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

De3Guldklumper

Mom2Two skriver:

Jeg kom til a tænke på noget, de dér e cigaretter, hvad er røgen for noget? Min bror ville nemlig ryge indenfor, og jeg aner ikk om det er giftigt (som smøger)? 

Hvad er jeres holdning til dem?

Min holdning er at vil man ryge så ryger man udenfor - uanset hvilken slags cigaret der er tale om. 

Jeg er virkelig blevet overrasket over at folk bare pulser løs i div indkøbscentre, cafeer og deslige bare fordi det pludselig ikke er en cigaret med rigtig røg i enden. 

Men jeg er også ikke ryger og forstår det nok bare ikke

Anmeld Citér

25. november 2015

Anna2706

Synes bestemt også at al slags rygning skal foregå udenfor. :-) 

Om e-cigaretter er "ok" indenfor, ved jeg ikke noget om, men jeg ville ikke tillade det og slet ikke hvis der er børn til stede :-)  

Anmeld Citér

25. november 2015

Mortil2drenge<3

Det er ikke giftigt, det er dampe som forsvinder hurtig igen... Og der er heller ikke alle de giftige stoffer i som der er i smøger  så jeg er ikke skeptisk når folk ryger det indenfor det genere ikke mig og lugter heller ikke

Anmeld Citér

25. november 2015

Dididiva

Helt sundt kan det ikke være, for jeg får en allergisk reaktion hvis jeg indånder dampen. Så her i huset er de forbudte.

Anmeld Citér

28. november 2015

Mom2Two

Okey, tænkte bare li over det ... Men det er ikk så testet endnu? Jeg ka ikk rigtigt finde noget "brugbart" på Google ihvertfald ...

Anmeld Citér

30. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey

E cigaretter er et ret nyt produkt, så der findes ikke ret meget forskning på området. Det der findes tyder dog på, at de er mindre skadelige end almindelige cigaretter (jeg har arbejdet lidt med lovgivningen på området så jeg har også læst lidt op på produktet).

De er ikke tilladt indenfor hos os, da de kan indeholde skadelige stoffer. Selv om de er ulovlige med nikotin i Danmark indtil den nye lovgivning træder i kraft, så er der mange, der alligevel damper med nikotin, da de kan skaffes med nikotin alle steder, og nikotinen vil være i dampen, der lukkes ud. Derudover er der skadelige stoffer i nogen typer af aromastoffer, og da de ikke skal deklareres på emballagen, så kan man ikke se, om de skadelige stoffer findes i den e cigaret, som en person damper på. Så selv om de ikke er så skadelige som almindelige cigaretter, kan de altså sagtens indeholde skadelige stoffer og derfor er de hos os sidestillet med rygning, og det foregår udendørs.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.