Vuggestue/børnehave start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2015

modesty

Mom2Two skriver:

Hvad har jeres børn læggene i vuggestuen/børnehaven ..?

Hvad tøj har jeres på? Bruger i de dyre mærker, eller køber i noget billigt de kan ha på i insitutionerne ..? 

Hvad med overtøj? 

Lige nu har han på sin plads:

Regntøj

Gummistøvler

Fleece/uldtrøje

Termobukser

Overtræksbukser

Vinterjakke

Vinterstøvler

Jeg er fan af at de har noget at vælge imellem i børnehaven. Men termobukserne ryger nok snart.

Jeg køber altid to ting af hvert, så f.eks regntøj og gummistøvler ligger fast i børnehaven. Og en ekstra flyverdragt fordi vintertøjet nogle gange bliver vådt og klamt. Køber brugt, så udskrivningen er ikke så stor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mom2Two skriver:

Hvad har jeres børn læggene i vuggestuen/børnehaven ..?

Hvad tøj har jeres på? Bruger i de dyre mærker, eller køber i noget billigt de kan ha på i insitutionerne ..? 

Hvad med overtøj? 

Nu går min datter godt nok i dagpleje, men...

hun har både et par sutsko, en flyverdragt, en hue og et par vanter liggende i dagplejen og hjemme hos os.

Hun har så sine vinterstøvler og jakke på når vi kører frem og tilbage.

I sommers havde hun en sommerhat liggede i dagplejen, og et par stykker hjemme hos os. Hun fik så sin vindjakke og sko/sandaler på/med hjemmefra.

Hun går primært i arvetøj da vi arvede nok til at fylde en flyttekasse i hver str., men jeg ved der er en del mærketøj imellem. Hun får bare det tøj der ligger øverst - og som passer til vejret - på og det skiftetøj hun har i dagplejen er også det der lige kom op af kassen først da hun skiftede tøjstr.

Da min søn gik i børnehave gik jeg op i at det tøj han fik på, det skulle være noget der kunne tåle at blive beskidt og slides på. Vi fandt ham ofte i trætoppe og på toppen af klatrestativet...

Anmeld Citér

24. november 2015

Mom2Two

Hvad med huer, er der ikk noget med a der ikk må være snor i? Altså, tænker på kvælningsfare 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.