hjælp..Min hunds hale er "slap"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
14 svar
3 synes godt om
21. november 2015

LBK

Hele dagen i dag har min 7 årige labradors hale været slap. Hans hale logre altid og er en af de haler der nemt får væltet noget ned fra bordene.

Læste om det på nettet og læste om begrebet watertail eller halelammelse. Men at det tit kommer af overanstrengelse når fx hunden har været ude at svømme.

Nu er det bare sådan at min hun har været lettere "forsømt" de sidste to dage da manden har været væk hjemmefra. 

kan man godt få watertail uden at have overanstrengt sig eller hvad kan det være. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2015

Krydserfingre

LBK skriver:

Hele dagen i dag har min 7 årige labradors hale været slap. Hans hale logre altid og er en af de haler der nemt får væltet noget ned fra bordene.

Læste om det på nettet og læste om begrebet watertail eller halelammelse. Men at det tit kommer af overanstrengelse når fx hunden har været ude at svømme.

Nu er det bare sådan at min hun har været lettere "forsømt" de sidste to dage da manden har været væk hjemmefra. 

kan man godt få watertail uden at have overanstrengt sig eller hvad kan det være. 

Kan jo bare være han er gode i dvale-mode fordi han er blevet lidt forsømt? Så han er jo automatisk ikke så glad som man plejer.... 

Anmeld Citér

21. november 2015

esioul

LBK skriver:

gør det ondt når du rører ved halen? 

Virker hunden ellers tilpas - spiser og drikker? 

Anmeld Citér

21. november 2015

alenemor42

Det gør vanvittigt ondt hvis den har watertail. .. så vil den pive når den sætter sig og forsøger at logre.

Min lab fik det efter en tur på stranden og fik smertestillende i nogle dage da det er en "forstuvet" hale.

Anmeld Citér

21. november 2015

LBK

Krydserfingre skriver:

Kan jo bare være han er gode i dvale-mode fordi han er blevet lidt forsømt? Så han er jo automatisk ikke så glad som man plejer.... 

jeg mente sådan fysisk forsømmelse. han har bare kun fået en af to normale gåture om dagen.

Han kan ikke bevæge den. når jeg geiler ham op kan han ikke logre med halen

Anmeld Citér

21. november 2015

Krydserfingre

LBK skriver:

jeg mente sådan fysisk forsømmelse. han har bare kun fået en af to normale gåture om dagen.

Han kan ikke bevæge den. når jeg geiler ham op kan han ikke logre med halen

Wow det car heller ikke meget men det overlever han nok....

så han vil gerne lege og virker glad?

Anmeld Citér

21. november 2015

LBK

esioul skriver:

når han ligger sig ned og jeg så vil "finde ud af om det gøre ondt" så rejser han sig når jeg når ned mod halen men han piver eller knurrer ikke

Anmeld Citér

21. november 2015

LBK

esioul skriver:

han har da spist sin aftensmad. ja han virker "træt" og har ikke noget at være træt af. 

Anmeld Citér

21. november 2015

alenemor42

LBK skriver:

når han ligger sig ned og jeg så vil "finde ud af om det gøre ondt" så rejser han sig når jeg når ned mod halen men han piver eller knurrer ikke

Det kunne godt lyde lidt til at være watertail .... der hænger den nemlig slapt og det at han rejser sig når du nærmer dig halen tyder på han har ondt

Anmeld Citér

21. november 2015

LBK

Krydserfingre skriver:

Wow det car heller ikke meget men det overlever han nok....

så han vil gerne lege og virker glad?

ja han vil gerne lege men virker lidt træt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.