Angående gave og regnslag(ny lov)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
1 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2015

Anonym trådstarter

1:

Jeg har idag fået fortalt af dagplejen at de ikke mere må have regnslag på barnevogne når børnene skal sove.... (fra sundhedsstyrelsen) er der andre der har hørt om dette... jeg synes det lyder ret mystisk at de nu skal sove under åben himmel i regn vejr eller dagplejer skal have et halvtag.. medmindre de skal sove inde...

2:

er det blevet normalt at man giver dagplejer både gave på fødselsdag og til jul? og hvis hvor meget giver man så for for jeg må erkende jeg synes det virker som en del det som bliver forslået 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

Fru Hansen

Mht. Regnslag, så hedder det i vores kommune at brugen skal begrænses. Dvs at en mindre omgang støvregn ikke behøver regnslag . Ved en rigtig kraftig efterårsregn må vi gerne bruge regnslag.  Årsagen er miljøet i barnevognen og sikkerheden.

Ofte vil der være både myggenet og regnslag, det gør at luften i barnevognen bliver tung og temperaturen bliver høj. Det kan også være svært at kigge til barnet fordi det er 'pakket' meget ind.

Jeg har et halvtag så jeg bruger aldrig regnslag til mine dagplejebørn. 

Gaver til dagplejeren er selvfølgelig frivilligt.

Nogle forældre giver ikke gaver, andre giver store gaver. Deres børn er dog lige skønne uanset hvad ;-)

Jeg er dagplejer og har valgt ikke at fortælle forældrene hvornår jeg har fødselsdag, fordi jeg ikke vil risikere at de føler sig presset til at give mig gaver.

Jeg oplever ofte at få julegaver af forældrene, f.eks. juledekorationer, chokolade, rødvin o.lign. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.